وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۵۴ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و این یعنی بالای ۶۲ درصد مردم واکسینه شده‌اند.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، به مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت بحث تامین واکسن است که خوشبختانه تاکنون ۵۴ میلیون دوز واکسن تزریق شده است؛ یعنی بالغ بر ۶۲ درصد مردم واکسینه شده‌اند.

عین‌اللهی گفت: خوشبختانه واکسن کرونا به وفور تامین شده و بالای ۸۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و بیش از ۵۴ میلیون دوز تزریق شده که امیدواریم به سرعت به پوشش حداقل ۷۰ درصد برسیم.

او افزود: محدودیت‌های کرونا به زودی برای افرادی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند، برداشته می‌شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: امیدواریم که ایران در واکسیناسیون علیه کرونا بتواند در دنیا در جایگاه بالایی قرار گیرد و خوشبختانه از نظر تزریق واکسن کرونا از برخی کشورها پیش افتاده ایم و انتطار داریم که با واکسیناسیون کامل و رعایت پروتکل ها حتی پس از تزریق دو دوز واکسن، شاهد کنترل بیماری کرونا باشیم. 

وی افزود: واکسیناسیون به تنهایی عامل کنترل بیماری نیست. بلکه به کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر بیماران کووید۱۹ کمک می کند و بعد از واکسیناسیون نیز پروتکل های بهداشتی باید کماکان رعایت شود.

کد خبر 629730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha