بعد از استعفای یوشیهیده سوگا از نخست وزیری ژاپن انتخابات حزبی در این کشور برگزار شد و در نهایبت به پیروزی فومی‌ئو کیشیدا ختم شد.

فومیو کیشیدا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، فومی‌ئو کیشیدا پس از پیروزی در انتخابات حزبی، نخست وزیر جدید ژاپن شد. 

کیشیدا که در سال ۲۰۱۲ وزیر امور خارجه بود با کسب ۲۵۷ رأی در دور دوم رقابت در برابر تارو کونو به پیروزی رسید.

کونو، وزیر محبوب واکسن، پیش از این در پست وزیر دفاع و وزیر خارجه فعال بوده و امید بیشتری به کسب این مقام داشت.

ائتلافی که تحت رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات است اکثریت را در هر دو مجلس پارلمانی ژاپن در اختیار دارد ، بدین معنا که کیشیدا عملا از نخست وزیری مطمئن است.

دو نامزد زن، سانا تاکایچی، وزیر ارتباطات سابق، و سیکو نودا، سرپرست دبیرکل حزب لیبرال دموکراتیک (LDP)، نیز در در دور اول رقابت شرکت داشتند اما این رای گیری به نبرد دو جانبه بین کونو و کیشیدا انجامید.

کیشیدا، ۶۴ ساله، فرصت کمی برای جا افتادن در سمت جدید خود خواهد داشت چراکه یوشیهیده سوگا، نخست وزیر قبلی، پس از یک سال از سمت خود کناره گیری کرد.

پیروزی کیشیدا در این انتخابات تغییری بزرگی در سیاست‌های ژاپن ایجاد نخواهد کرد. این کشور همچنان به دنبال مقابله با چین و احیای اقتصاد آسیب دیده از کرونای خود است.

کیشیدا همچنین از طرفداران تقویت روابط امنیتی با ایالات متحده و سایر شرکا از جمله گروه کواد، ژاپن آمریکا، استرالیا و هند، است.

وی منسوخ کردن تسلیحات هسته‌ای را هدف زندگی خود نامیده و در سال ۲۰۱۶ به باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، برای انجام یک سفر تاریخی به هیروشیما کمک کرد.

کد خبر 629497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha