مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اقامت بیش از ۴میلیون گردشگر در مازندران طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

سفر - مسافرت - چمدان

به گزارش همشهری آنلاین، سیف‌الله فرزانه با بیان اینکه پارسال ۱۸میلیون و ۳۲۴هزار و ۲۴۰نفر گردشگر داخلی با میانگین ۴شب و ۵روز در مازندران اقامت کردند، گفت: برای افزایش ظرفیت اقامتی در مازندران پروژه‌های متعددی در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آن‌ها درآمد مازندران از گردشگری بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۱۴پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۶هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف مازندران در حال اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد ۱۴هزار و ۹۲۹ فرصت شغلی، ۱۵هزار و ۱۸۶تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود، افزود: روند سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مازندران مطلوب و رو به رشد است به طوری که از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ تا پایان نیمه نخست امسال ۱۲۹میلیارد و ۸۵۶میلیون ریال سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مازندران انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: این حجم سرمایه‌گذاری در استان شامل ۲۳پروژه اقامتی، پذیرایی و مجموعه بوم‌گردی است که با بهره‌برداری از آن‌ها ظرفیت اقامتی و اشتغال در بخش گردشگری مازندران به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.

فرزانه همچنین از صدور ۷۲گواهینامه استانداردسازی تأسیسات گردشگری طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۴۷پرونده برای دریافت گواهینامه استاندارد آماده طرح در کمیسیون درجه‌بندی است.

وبه گفته وی،  از سال گذشته تا کنون ۷۷موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۹هزار میلیارد ریال صادر شده است که در صورت صدور مجوز نهایی و بهره‌برداری این پروژه‌ها ۴۰۴۴ فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد.

فرزانه صدور مجوز ایجاد یک مجموعه بوم‌گردی، واحد پذیرایی، متل، هتل‌آپارتمان و ۲ جتمع تفریحی و توریستی را از دیگر برنامه‌های یک سال اخیر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برشمرد و افزود: برای این پروژه‌ها ۱۳۴۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۲۰۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر ۵۵۳۶ أسیسات گردشگری اعم از هتل، متل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، خانه مسافر، رستوران بین‌راهی، مراکز گردشگری سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز گردشگری تفریحی و سایر تأسیسات ساحلی و کمپینگ در مازندران فعال هستند که بیشترین آسیب اقتصادی ناشی از کرونا را متحمل شدند.

مدیرکل مازندران با اشاره به پرداخت ۳۴۳میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از کرونا تصریح کرد: این تسهیلات به ۷۱۵ مجموعه تأسیسات گردشگری متقاضی که در مجموع یک هزار و ۸۹۸ نفر در آن مشغول به کارند پرداخت شده است.

کد خبر 629480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha