مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

۲۲۹ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ و سامانه کارا به سرمایه‌گذاران تاسیسات گردشگری استان مرکزی پرداخت شد.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ۱۶۶ میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه کارا  و ۶۳ میلیارد ریال نیز از طریق سامانه تبصره ۱۸ بند الف به سرمایه گذاران متقاضی تاسیسات گردشگری استان با نرخ مناسب پرداخت شده است. این میزان سرمایه‌گذاری‌ از سوی بخش خصوصی پی گرفته شده و با وجود فضای تحریم و تهدیدهای آن، مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قابل قبول بوده و پیش‌بینی می‌شود که ۲ هزار و ۸۱۶  فرصت شغلی ایجاد شود.

همچنین ۸۶ مجوز تاسیسات گردشگری سال گذشته برای مجتمع گردشگری، هتل، متل، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، سفره‌خانه سنتی، تاسیسات اقامتی و پذیرایی بین راهی، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی صادر شده است. امسال صنعت گردشگری به خاطر شیوع ویروس کرونا با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو شده. ضمن اینکه ۳۵ هزار و ۷۳۶ گردشگر داخلی و ۲ هزار و ۵۹۹ گردشگر خارجی  نیمه دوم سال ۹۸ به این استان سفر کردند.

افتتاح ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، ۲ اقامتگاه سنتی، پنج سفره‌خانه سنتی، سه مجتمع رفاهی از سال گذشته تا کنون در استان صورت گرفته است. صنعت گردشگری استان مرکزی با شیوع کرونا ۹ و نیم میلیارد ریال خسارت دید.

کد خبر 551373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha