چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی قیمت کنونی هر کیلو قارچ در سطح بازار را ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی افزایش تقاضا در برابر عرضه منجر به گرانی قارچ در بازار شده است.

قارچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رجبی افزود: با توجه به کمبود مواد اولیه برآورد می‌شود که تولید قارچ تا پایان سال با افت ۱۰ درصدی به ۱۷۰ هزار تن برسد.

وی از کاهش تولید قارچ خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات سیستم سرمایشی واحدهای سنتی و کمبود مواد اولیه نسبت به سال قبل، تولید قارچ کاهش یافته است که پیش بینی می شود با آعاز فصل سرما، تولید افزایش یابد.

رجبی بیان کرد: با توجه به کمبود مواد اولیه برآورد می شود که تولید قارچ با افت ۱۰ درصدی تا پایان سال به ۱۷۰ هزار تن برسد، در حالی که طی سال های اخیر تولید قارچ به ۱۸۰ هزار تن رسیده بود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از متوسط عرضه روزانه ۳۵ تن قارچ در کشور خبر داد و گفت: حال باید منتظر ماند و دید که با افزایش تولید چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا در عرضه و تقاضا مشکلی رخ می دهد یا خیر؟

وی قیمت کنونی هر کیلو قارچ در سطح بازار را ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به قیمت کنونی قارچ سر مزرعه، نرخ فروش هر کیلو قارچ نباید از ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان بالاتر باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به اینکه گرانی گوشت و مرغ تاثیری بر بازار قارچ ندارد، بیان کرد: قارچ به عنوان پروتئین سالم گیاهی قابل مقایسه با پروتئین گوشتی نیست و این طور نیست که گرانی گوشت و مرغ بر بازار قارچ اثر گذار باشد؛ چرا که این‌ محصول در سبد مصرفی خانوار جای خود را باز کرده است.

رجبی ادامه داد: با توجه به هزینه تولید، قیمت تمام شده هر کیلو قارچ در واحدهای سنتی و صنعتی از ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان متغیر است.

به گفته وی با توجه به تاکید وزیر جهاد مبنی بر به کارگیری از پتانسیل تشکل ها انتظار می رود که این موضوع تحقق یابد، چرا که استفاده از پتانسیل تشکل ها و بخش خصوصی در تنظیم بازار و متعادل کردن قیمت تاثیر بسزایی دارد.

قیمت هر کیلو قارچ در کشورهای همسایه ۱.۵ دلار

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ بیان کرد: برخی از کشورها به خاطر وضعیت کرونا، هنوز مقررات صادرات آنها تغییر نکرده است و از طرفی به خاطر افت تولید امکان صادرات نداریم.

رجبی قیمت هر کیلو قارچ در کشورهای همسایه را ۱.۵ دلار اعلام کرد و گفت: در کشور ما هم قیمت تمام شده هر کیلو قارچ ۱.۵ دلار است که با این وجود امکان رقابت وجود ندارد.

کد خبر 629421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha