بارسا نه از لیگ قهرمانان بیرون می‌رود، نه می‌تواند کومان را بیرون کند.

کومان

به گزارش همشهری‌آنلاین، ۲ اتفاقی که قرار بود پیرامون باشگاه بارسلونا رخ دهد، فعلا منتفی شده؛ اول اخراج رونالد کومان و دوم بیرون انداختن بارسا، رئال و یوونتوس از لیگ قهرمانان. یوفا این ۳ باشگاه را تهدید به اخراج کرده بود و دلیل آن پافشاری آنها بر ماندن در پروژه سوپرلیگ اروپا بود.

بلافاصله پس از مهلت قانونی دادگاهی در مادرید که یوفا را تهدید به برخورد قانونی کرده بود، اتحادیه فوتبال اروپا از موضع خود بر تنبیه ۳ باشگاه سوپرلیگی کوتاه آمد. این عقب‌نشینی بدان معناست که ممکن است سوپرلیگ دوباره جان بگیرد و ۹باشگاه انصراف داده، دوباره به این پروژه برگردند. از طرفی، باشگاه به‌دلیل فیرپلی مالی و قوانین لالیگا هم‌اکنون قادر به اخراج کومان نیست و برای این کار باید ۲۵درصد دیگر از هزینه‌ها و حقوق‌ها بکاهد.

نشریه آاس به نقل از منابع موثق نزدیک به باشگاه بارسلونا گزارش داده است که طبق جدیدترین آمارهای مالی، بارسا همچنان نتوانسته به سقف مورد نظر لالیگا برای فیرپلی مالی برسد و همچنان بودجه باشگاه ۲۵درصد باید کاهش پیدا کند. هم‌اکنون مذاکره با دمبله و سرخی روبرتو بر سر کاهش دستمزد هم به جایی نرسیده است.

بارسا برای اخراج کومان جدا از رقم بدهی به او، باید ۱۲میلیون یورو هم خسارت بدهد که طبق قوانین لالیگا در حال‌حاضر نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد. اخباری هم درباره یک شرکت اماراتی در دوبی به گوش می‌رسد؛ شرکتی که آمادگی پرداخت ۵/۱ میلیارد به بارسا را دارد تا لاپورتا برای صاف‌کردن بدهی‌هایش و خریدهای زمستانی اقدام کند. البته این پول باید ظرف ۲سال بازگردانده شود که با سودهایش تا ۱۲سال هم قابل‌تمدید است. اگر چنین اتفاقی در کوتاه‌مدت بیفتد، دست لاپورتا برای اخراج کومان باز می‌شود.

بارسا لیگ قهرمانان را با باخت سنگین ۳ بر صفر خانگی مقابل بایرن‌مونیخ آغاز کرد. حالا امشب در لیسبون باید از حریف پرتغالی امتیاز بگیرد. از میان ۲۱‌تیمی که مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را با شکست خانگی با اختلاف ۳‌گل آغاز کرده‌اند، تنها ۳‌تیم موفق به صعود از گروه شده‌اند؛ رم  (۰۳-۲۰۰۲/ پس از شکست ۳بر صفر به رئال‌مادرید در نهایت به‌عنوان تیم دوم با ۹ امتیاز به مرحله حذفی صعود کرد)،

آرسنال (۰۴-۲۰۰۳/ در بازی اول ۳بر صفر به اینتر باخت اما با ۱۰امتیاز صدرنشین شد) و المپیاکوس (۱۴-۲۰۱۳/ با نتیجه ۴بر یک به پاری‌سن‌ژرمن باخت و در روز آخر با ۱۰امتیاز دوم شد و صعود کرد.)

بارسلونا در ۵‌بازی اخیر خود ۲‌برد، یک‌باخت و ۲‌تساوی داشته؛ ۶‌گل زده و ۵‌گل خورده و در ۲‌بازی آخر دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. بنفیکا در ۵بازی آخرش اوضاع بهتری داشته و ۴برد و یک تساوی به‌دست آورده؛ با ۱۳گل زده و تنها ۳‌گل خورده.

بارسلونا پس از بایرن‌مونیخ (۵/۲۳ درصد) دومین باشگاه اروپایی در لیگ‌های بزرگ است که از بازیکن جوان در ترکیب استفاده کرده است. بازیکنان جوان بارسلونا در بازی‌های این فصل ۷/۲۲ درصد ترکیب را اشغال کرده‌اند. در رده‌های بعدی تیم‌هایی مثل نیس، رن، مارسی، رمس (همگی از فرانسه)، گرانادا، مایورکا، مون‌پولیه و موناکو قرار دارند. دلیل استفاده زیاد کومان از بازیکنان جوان، بی‌پولی باشگاه در خرید بازیکن بوده و مصدومیت بازیکنانی مثل آلبا، بریتویت، پیکه، کوتینیو، دمبله و آگوئرو در مقاطع مختلف که امکان استفاده از جوانان لاماسیا را در ترکیب به سرمربی هلندی داده است. از طرفی، کومان می‌تواند به بازی‌دادن به جوان‌ها به چشم یک بهانه برای شکست‌ها و ناکامی احتمالی‌اش نگاه کند.

با همه اینها بارسا و بایرن جوان‌ترین ترکیب را از لحاظ میانگین سنی بین باشگاه‌های اروپایی حاضر در لیگ قهرمانان ندارند. میلان با ۹/۲۴ سال پس از سالزبورگ (۶/۲۲) جوان‌ترین تیم لیگ قهرمانان اروپاست و پس از آنها شاختار، یانگ‌بویز و دینامو کی‌یف قرار دارند. در میان مسن‌ترین تیم‌ها هم سویا (۸/۲۹)، اینتر (۲/۲۹)، بشیکتاش (۲۹)، آتالانتا (۹/۲۸) و رئال مادرید (۹/۲۸) پیرترین ترکیب‌ها را در اختیار دارند.

پدری و روبرتو بدون مشکل تمرین کردند اما بعید است در ترکیب اولیه باشند. دی‌یونگ که در بازی آخر لالیگایی به‌همراه کومان محروم بود، در این بازی در دسترس است و آنسو فاتی هم که در برد ۳بر صفر برابر لوانته ۱۰‌دقیقه بازی کرده و یک گل زده بود، در این بازی برای دقایقی به میدان می‌رود. هریس صفروویچ هم معروف‌ترین غایب بنفیکا در این بازی است.

ناپولی، پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا تنها تیم‌هایی هستند (در لیگ‌های معتبر اروپایی) که تمام بازی‌های لیگ داخلی این فصل‌ خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

۲تیم در مجموع ۴بار روبه‌روی هم بازی کرده‌اند که ۲‌بار بارسا برده و ۲‌بار هم بازی‌ها مساوی تمام‌شده است.

کد خبر 629418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha