یک بررسی جدید نشان می‌دهد که داروی داخل‌وریدی رمدسیویر به جلوگیری از بستری شدن بیماران پرخطر کووید-۱۹ در بیمارستان کمک می‌کند.

remdesivir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت گیلئاد سازنده رمدسیویر ۵۶۲ بیمار را که به علت بیماری‌های زمینه‌ای در معرض خطر دچار شدن به بیماری شدید کووید-۱۹ بودند، وارد یک کارآزمایی تصادفی‌شده کرد. نیمی از بیماران برای سه روز با رمدسیویر درمان شدند و نیمی دیگر دارونما دریافت کردند.

چهار هفته بعد، ۴.۳ درصد بیماران در گروه دارونما در بیمارستان بستری شده یا درگذشته بودند، در حالیکه این رقم در گروهی که رمدسیویر دریافت کرده بودند، ۰.۷ درصد بود. به عبارت دیگر در گروه دریافت‌کننده رمدسیویر خطر بستری شدن یا مرگ ناشی از کرونا ۸۷ درصد کاهش پیدا کرده بود. 

به گفته این شرکت، بیماران دریافت‌کننده رمدسیویر همچنین به طور قابل‌توجهی نیاز کمتری به ویزیت پزشکی پیدا کرده بودند. رمدسیویر در حال حاضر در آمریکا برای درمان بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ مجوز مصرف اضطراری گرفته است.

دکتر رابرت گاتلیب از مرکز پزشکی دانشگاه بیلور در آمریکا و سرپرست این بررسی گفت: «داده‌های به دست آمده از این بررسی نشان می‌دهند که رمدسیویر بالقوه می‌تواند برای بهبود بیماران پرخطر کمک کند و مانع شدیدتر شدن بیماری آنها و بستری‌شدنشان شود.»

قرار است داده‌های این بررسی در آینده نزدیک در  یک کنفرانس پزشکی اعلام شود.

کد خبر 629382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha