مجموع نظرات: ۳
یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

آیا رنگ کردن موها باعث آسیب رسیدن به موها می‌شود؟ این سوالی است که برای اکثر خانم‌ها به وجود می‌آید. از آنجا که بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان به رنگ کردن موهایشان علاقه دارند اما می‌ترسند با رنگ کردن، موهایشان دچار آسیب شود، پاسخ به این سوال ضروری به نظر می‌رسد.

image-20210926142428-3.jpeg

اگر شما هم می‌خواهید بدانید رنگ چه تاثیری روی سلامت موهای شما می‌گذارد تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با خیالی آسوده برای رنگ موهایتان تصمیم بگیرید.

آیا رنگ مو برای سلامت موها مضر است؟

در ساخت رنگ مو از مواد شیمیایی مختلفی استفاده شده است که وقتی این مواد شیمیایی روی موها قرار می‌گیرد باعث می‌شوند لایه خارجی موها که از چربی ساخته شده، برداشته شود. بعد از آن مولکول‌های کوچک رنگ به درون لایه داخلی مو نفوذ کرده و با مولکول‌های بزرگتر که رنگ طبیعی موها را به وجود آورده‌اند، واکنش نشان می‌دهند. واکنش مولکول‌های کوچک رنگ با مولکول‌های بزرگ رنگ موی طبیعی سبب اکسید شدن آن‌ها شده و در نهایت رنگ تارهای مو تغییر می‌کند.

اگر موهای نازک و شکننده‌ای دارید و یا موخوره زیادی در میان موهایتان دیده می‌شود توصیه می‌کنیم از رنگ کردن موهایتان خودداری کنید چون این کار مشکلات موهای شما را تشدید خواهد کرد. اما اگر وضعیت موهای شما مناسب بوده و از سلامت خوبی برخوردار است، در صورت استفاده از رنگ موهای معتبر و به شیوه صحیح، آسیب چندانی به موهایتان وارد نمی‌شود.

بهتر است برای کاهش اثرات منفی رنگ مو حتما به متخصصان این کار مراجعه کنید و از اقدامات خودسرانه بپرهیزید. متاسفانه خیلی از خانم‌ها و آقایان که تجربه کافی و ابزار لازم برای رنگ کردن موهای خود را ندارند به شکل غیر اصولی موهای خود را رنگ کرده و همین کار آسیب جدی به موهایشان وارد خواهد کرد.

برای استفاده از رنگ مو جالب است این نکته را بدانید که هر چه از رنگ موهای روشن تر استفاده کنید آسیب بیشتری به تارهای مو وارد می‌شود و برعکس رنگ موهای تیره آسیب کمتری به ساختار موها وارد می‌کنند. پس اگر جزو افرادی هستید که برای پوشش موهای سفید و یا خاکستری خود از رنگ‌های تیره استفاده می‌کنید، جای نگرانی وجود ندارد چون رنگ موی تیره آسیب بسیار ناچیزی در مقایسه با رنگ‌های روشن به موها وارد می‌کند.

آیا رنگ کردن مو به موهای ما آسیب می‌زند؟

آیا استفاده از رنگ مو باعث ریزش موها می‌شود؟

رنگ کردن موها در صورتی که اصولی انجام نشود می‌تواند به تارهای مو آسیب وارد کند. اما خبر خوب این است که رنگ مو در بیشتر موارد باعث ریزش موها نخواهد شد. در واقع مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده و مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، مقداری از این پروتئین را تجزیه می‌کنند که این امر سبب نازکی تارهای مو خواهد شد.

عوارض رنگ کردن موها

در صورتی که موها را مدام و تند تند رنگ کنید، این کار باعث آسیب و شکنندگی موها خواهد شد. از عوارض استفاده مداوم رنگ مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· خشک شدن موها

· ایجاد موخوره

· ضعیف شدن ساقه و ریشه مو

· بد شدن جنس موها

بهترین راه برای اینکه موهایتان در اثر رنگ کردن آسیب نبیند این است که در طول یک سال بیش از ۴ یا ۵ بار موهای خود را رنگ نکنید.

آیا رنگ کردن مو به موهای ما آسیب می‌زند؟

 نکاتی برای کاهش اثرات منفی رنگ مو

رعایت چند نکته ساده می‌تواند به کاهش آسیب رسانی به موهایتان در زمان رنگ کردن کمک کند. این نکات عبارتند از:

· حواستان باشد تا جایی که امکان دارد رنگ مو با پوست سرتان تماس پیدا نکند.

· بهتر است برای رنگ کردن موها به آرایشگاه‌های کاربلد و معتبر مراجعه کنید. چون رنگ کردن موها یک کار تخصصی است و سالن‌های زیبایی ابزار و تجربه کافی در این زمینه را دارند.

· برای رنگ کردن موهای خود از برندهای معتبر و استاندارد رنگ مو که مجوز وزارت بهداشت دارند، استفاده کنید و اصلا به دنبال رنگ موهای ارزان قیمت و ناشناخته نباشید.

· مراقب باشید هنگام رنگ کردن موها، رنگ مو را بیشتر از زمان تعیین شده، روی موهای خود نگه ندارید و حتما حواستان به زمان باشد.

· اگر در حین رنگ کردن موها احساس خارش، حساسیت و سوزش داشتید باید این مسئله را به آرایشگرتان اطلاع دهید تا اقدامات لازم انجام شود.

· بهتر است بین رنگ کردن موها فاصله داشته باشید. حداقل زمان توصیه شده دو ماه است و نباید زودتر از این زمان، مجددا موهایتان را رنگ کنید.

· به خاطر داشته باشید بعد از استفاده از رنگ مو، سرتان را با آب به خوبی بشویید.

· به هیچ عنوان رنگ موهای مختلف را باهم مخلوط نکنید چون حاوی مواد شیمیایی متفاوتی بوده و ممکن است مواد مضری ایجاد کنند.

· در زمان استفاده از رنگ مو، از دستکش استفاده کنید.

· قبل از رنگ کردن موها بهتر است موهایتان را با یک شامپوی مناسب، بشویید.

· هرگز بلافاصله بعد از رنگ کردن موها از مواد صاف‌ کننده یا فر کننده استفاده نکنید.

· برای حفظ سلامت موها بهتر است پس از رنگ کردن، از مواد تقویت‌کننده مو استفاده کنید.

چرا خرید رنگ مو از مو تن رو؟

مو تن رو را می‌توان بهترین فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی دانست چون بیش از نیم قرن تجربه دارد و در سال ۱۳۹۷ توانست تندیس «برترین فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی» را از جشنواره وب و موبایل ایران دریافت کند. این فروشگاه سه اصل مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است: تضمین اصالت کالا، مشاوره تخصصی و ۷ روز ضمانت بازگشت کالا. از ویژگی‌های مثبت این فروشگاه می‌توان به این مورد اشاره کرد که محصولات باکیفیت و کم یاب را در سبد محصولاتش جای داده است. اگر با خواندن این مقاله تصمیم به خرید رنگ مو باکیفیت و استاندارد گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این فروشگاه اینترنتی آرایشی را برای خریدتان انتخاب کنید تا هرگز از انتخابتان پشیمان نشوید.

کد خبر 629076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha