مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دارای ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون حدود ۷۰ درصد از این روستاها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند و طبق برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ این رقم به ۸۰ درصد خواهد رسید.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی بهی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳۰۰ روستا در خراسان جنوبی فاقد امکانات اینترنتی است که با تامین زیرساخت‌ها تا سال آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تا پایان سال بیش از ۸۰ درصد شهرها و روستاهای استان به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

وی ادامه داد: از ادیبهشت‌ماه امسال تاکنون با پیگیری‌های استاندار، نمایندگان و به‌ویژه حمایت‌های ستاد وزارت ارتباطات خراسان جنوبی از محل طرح توسعه اعتبارات روستایی، ۴۵ سایت نسل چهارم اینترنت در استان راه‌اندازی شده است. در این طرح حدود ۸ هزار خانوار در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بهی اظهار کرد: در حال حاضر نیز ۱۰ سایت نسل ۴ دیگر در دست احداث در استان وجود دارد که تا یک ماه آینده ۲ هزار خانوار دیگر در استان را از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهد کرد. همچنین با تجهیزاتی که در حال وارد شدن به استان هستند سایت‌های نسل ۴ دیگری احداث و سایت‌های نسل ۲ و ۳ نیز ارتقاع خواهند یافت.

این مسئول درباره تحصیل آنلاین دانش‌آموزان گفت: با شیوع ویروس کرونا و با توجه به لزوم تحصیل آنلاین دانش‌آموزان، با همکاری ستاد وزارت ارتباطات، اپراتورها و مخابرات استان روند ایجاد دسترسی به اینترنت در استان شتاب بیشتری گرفته به طوری که از اواسط سال گذشته تا الان بیش از ۹۰ سایت نسل ۳ و ۴ در استان راه‌ادازی شده است.

بهی با بیان اینکه در برنامه توسعه زیرساخت‌های اتصال به شبکه ملی اطلاعات تلاش بر این است تا همه مناطق استان به اینترنت پرسرعت درسترسی داشته باشند، افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی‌ در خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور کار بسیار دشواری است، زیرا زمان و هزینه بیشتری را در بر می‌گیرد. در اجرای این طرح مساله تنها تامین تجهیزات نیست، بلکه به دلیل وسعت استان، تراکم پایین و پراکندگی جمعیت مشکلات زیادی در بحث انتقال فیبرهای نوری وجود دارد که باعث کند شدن روند اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۴۰۰ مدرسه در شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی به تجهیزات اینترنتی، پهنای باند و ترافیکی که از محل وزارت ارتباطات تامین شده بود مجهز شدند و در حال حاضر ۸۰ مدرسه دیگر در حال تجهیز شدن به این امکانات هستد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در پایان اظهار کرد: در شهرها و روستاهایی که سرویس ارتباطی اینترنتی وجود ندارند، آموزش و پروش استان از راه‌های دیگری مانند تهیه جزوات آموزشی و سیم‌کارت‌های دارای شارژ اینترنت بحث آموزش را اجرا می‌کند.

کد خبر 628733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha