سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی از برنامه‌ریزی کلی برای اجرای جایگزینی اینترنت پرسرعت به عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL در کل استان خبر داد و گفت: ظرفیت‌سازی تبدیل ۲ هزار و ۹۶ پورت اینترنت پر سرعت (VDSL) و واگذاری آن به ۱۱۲۹ مشترک خانگی در شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، قاین، خوسف، درمیان و سرایان انجام شده است.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن آذری نصرآباد با بیان این‌که در حال حاضر ۷۹ هزار و ۱۷۵ مشترک در خراسان جنوبی از سرویس ADSL استفاده می‌کنند، تصریح کرد: امکان تجهیز اینترنت خانگی به VDSL در سراسر استان وجود دارد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: فرایند تکمیل زیرساخت‌ها در مراکز مخابراتی برای ارائه VDSL به مشتریان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و در تلاشیم تا با ارائه اینترنتی با حداقل چهار برابر سرعت فعلی علاوه بر تامین رضایت مشتریان، در توسعه و پیشرفت کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و استفاده عمومی از پهنای باند پرسرعت که نیاز جامعه امروز است، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

آذریی از برنامه‌ریزی کلی برای اجرای جایگزینی اینترنت پرسرعت VDSL به عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL در کل استان خبر داد و گفت: با حمایت‌های وزیر ارتباطات و کوشش جهادی کارکنان شرکت مخابرات ایران، فرایند نصب تجهیزات در مناطق دارای امکانات با سرعت مطلوبی در حال انجام است و در تلاشیم به زودی گستره پوشش VDSL را به سطح استانی تبدیل کنیم.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: در سرویس VDSL سعی بر این است از نزدیک‌ترین کافوی نوری به مشترک سرویس‌دهی لازم را انجام دهیم.

هیچ محدودیتی در ارائه سرویس VDSL نداریم

آذری ضمن تشریح مزایا و تفاوت VDSL با ADSL اظهار کرد: استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم‌کشی مجدد، ارائه خدمات ارزش افزوده شامل تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV و ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می‌شود از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به لحاظ ساختاری هیچ محدودیتی در ارائه سرویس VDSL نداریم و با توجه به گسترش کافوهای نوری در سطح استان و شهرهای مختلف امکان واگذاری آن برای ما فراهم است و به راحتی می‌توانیم این سرویس را در اختیار هم استانی‌ها قرار دهیم.

آذری با اشاره به این‌که تاکنون هزار و ۱۲۹ مشترک در خراسان جنوبی درخواست ارتقا داده‌اند، ادامه داد: با تلاش متخصصان مخابرات استان واگذاری به مابقی هم با سرعت در حال انجام است.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی یادآور شد: هم‌اکنون ظرفیت‌سازی اینترنت VDSL در شهرستان‌های سربیشه، طبس و زیرکوه در دست اقدام است.

کد خبر 506007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha