خودنگاره‌ای که فریدا کالو سال ۱۹۴۹ از خود و همسرش دیگو کشیده، ماه نوامبر امسال در حراجی آثار مدرن ساثبیز نیویورک ۳۰ میلیون دلار چکش می‌خورد.

خودنگاره فريدا كالو

به گزارش همشهری آنلاین، گران‌ترین نقاشی کارنامه هنرمند نامدار مکزیکی هشت میلیون دلار است که سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید اما انتظار می‌رود «دیگو و من» در حراجی ساثبیز نیویورک در ماه نوامبر ۳۰ میلیون دلار یا بیشتر فروش برود. به این ترتیب، همزمان دو رکورد می‌شکند: گران‌ترین اثر کارنامه کالو و گران‌ترین هنرمند تاریخ آمریکای لاتین.

گران‌ترین نقاشی تاریخ هنرهای تجسمی در منطقه آمریکای لاتین تابلو «رقیبان» کار دیگو ریورا، نقاش مکزیکی و همسر فریدا کالو است که سال ۱۹۳۲ خلق شد و سال ۲۰۱۸ در حراجی کریستیز ۹.۸ میلیون دلار به فروش رسید. حالا کالو می‌تواند علاوه بر شکستن رکورد همسرش، عنوان گران‌ترین هنرمند آمریکای لاتین را در خاندان ریورا و کالو نگه دارد.

جالب اینکه تصویر ریورا در تابلو «دیگو و من» بر پیشانی فریدا دیده می‌شود. هر چند با چند قطره اشک که از دیدگان کالو بر گونه‌اش چکیده، به نظر می‌رسد هنگام کشیدن این خودنگاره چندان خوشحال و شاد نبوده است. ابروهای پرپشت به هم پیوسته و چشمان مشکی درشت ویژگی‌هایی است که تقریبا در تمام پرتره‌ها یا خودنگاره‌های هنرمند نامدار مکزیکی به چشم می‌خورد.

چشم سوم روی پیشانی هم شاید ماریا فلیکس باشد؛ بازیگری که ریورا آن زمان به او نزدیک بود. فریدا کالو که در ۱۹۵۴ در ۴۷ سالگی از دنیا رفت، دو بار با ریورا ازدواج کرد. دیگو هم در ۱۹۵۷ و در حالی که ۷۰ سال داشت درگذشت.

«دیگو و من» آخرین بار در ۱۹۹۰ در حراجی ساثبیز ۱.۴ میلیون دلار چکش خورد. این تابلو از هفت تا یازده اکتبر در هنگ‌کنگ به نمایش درمی‌آید و پیش از رفتن به نیویورک، چهار روز هم در هفته پایانی اکتبر در لندن روی دیوار می‌رود.

کد خبر 628602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha