زندگی پرفراز و نشیب فریدا کالو، هنرمند مکزیکی، اگرچه تا کنون دستمایه ساخت فیلم‌ها و نوشتن کتاب‌ها بوده است، اما هنوز چیزهای ناگفته زیادی برای ما دارد.

فریدا کالو نقاش مکزیکی

به گزارش همشهری آنلاین، مجله ورایتی از ساخت یک سریال جدید با موضوع زندگی پرفراز و نشیب هنرمند مکزیکی فریدا کالو خبر داده‌است. خانواده این هنرمند هم بارسانه BTF مستقر در میامی (سازنده سریال) همکاری دارند و قصد دارند که واقعیت‌های زندگی این هنرمند را به تصویر بکشند.

مارا رومئو کالو، از بستگان نقاش می‌گوید: «هدف ارائه چشم‌اندازی منحصربه‌فرد بر اساس زندگی واقعی فریدا کالو و چیزهایی است که تنها خانواده‌اش درباه او می‌دانند و نشان می‌دهند که این هنرمند واقعا چگونه زندگی کرده است.»

زندگی فریدا کالو با دردهای جسمی و روانی همراه بود. او در کودکی به فلج اطفال مبتلا شد. زمانی که ۱۸ ساله بود در اثر تصادف یک تریلی و اتوبوسی که سوارش بود ستون فقراتش آسیب دید و مجبور شد تا پایان عمر جلیقه‌هایی مخصوص بپوشد و در اواخر عمر هم به علت ابتلا به قانقریا پایش را از دست داد. با این وجود تمام عمرش را به نقاشی کردن مشغول بود و در این بین خودنگاره‌های رنگارنگ اما غم انگیزش مشهور و الهام بخش شدند. 

 ازدواج و ارتباط این هنرمند با دیگو ریورا هنرمند نقاش و فعالیتهای سیاسی پر شور این دو و فراز و فرودهای زندگی عاطفیشان هم به شهرتشان کمک کرد. 

به همین دلیل است که فریدا کالو به چهره ای محبوب و بین‌المللی تبدیل شد و الهام بخش مجموعه‌ای از عروسک‌های باربی، لوازم آرایشی، ایموجی‌ها، تمبرها و... بوده است.

پیش از این هم موضوع زندگی او موضوع چند فیلم و مستند بوده‌است. رسانه BTF در گذشته چندین مجموعه بیوگرافی اسپانیایی زبان تولید کرده است. ریکاردو کوتو، یکی از بنیانگذاران رسانه BTF در بیانیه‌ای گفت: «او برای بسیاری از افراد یک قهرمان محسوب می‌شود.»

سال گذشته خودنگاره‌ای از این هنرمند با عنوان دیگو و من ۳۴.۸ میلیون دلار فروخته شد و عنوان گرانترین اثر هنری امریکای لاتین را از آن خود کرد.

منبع: هنر ام‌روز به نقل از ورایتی. 

کد خبر 677455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha