سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تزریق دوز سوم یادآور واکسن کرونای فایزر/بیونتک را برای افراد ۶۵ ساله و بالاتر، افراد در معرض خطر بالای بیماری شدید کووید-۱۹ و افراد در تماس مرتب با ویروس تایید کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  رویترز  این تصمیم FDA راه را برای عرضه سریع واکسن‌های کرونای فایزر/بیونتک در این هفته برای میلیون‌ها نفر در آمریکا که دست کم شش ماه از دومین دوز واکسن‌شان گذشته است، می‌گشاید.

به گفته مقامات FDA، این تغییر در مجوز اضطراری مصرف این واکسن همچنین امکان تزریق دوز یادآور آن را به کارکنان مراقبت بهداشتی، معلمان، کارکنان آسایشگاه‌ها، کارکنان خواروبارفروشی‌ها و نیز افراد بی‌خانمان می‌دهد.

شرکت فایزر از FDA خواسته بود که تزریق دوز یادآور واکسنش را برای همه افراد ۱۶ ساله و بالاتر تایید کند و داده‌های مربوط را به یک هیات مشاور مستقل FDA ارائه کرد که نشان می‌داد ایمنی ناشی از واکسن در طول زمان کاهش پیدا می‌کند.

اما این هیات به تزریق دوز یادآور واکسن به همه افراد رای موافق نداد، اما تزریق آن را برای افراد سالمند و در معرض خطر بالای بیماری شدید توصیه کرد.

در مرحله بعد «کمیته مشورتی روندهای ایمن‌سازی» (ACIP) در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) توصیه رسمی برای تزریق دوز یادآور واکسن فایزر به گروه‌های اعلام‌شده بوسیله FDA انجام خواهد داد.

کد خبر 628555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha