مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

شهردار بافت کهن و تاریخی ساری گفت: ارائه همه خدمات شهری به شهروندان ساکن هسته مرکزی و بافت تاریخی شهر ساری به شهرداری بافت کهن و تاریخی ساری واگذار شد.

ساری

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی نورانی با اشاره به آغاز به کار و استقرار شهرداری بافت کهن و تاریخی ساری در چهارراه ابن‌شهرآشوب اظهار کرد: با تأسیس شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی، خدمات‌رسانی به شهروندان در محدوده خیابان‌های شیخ طبرسی، میدان امام حسین(ع)، ملامجدالدین، فرهنگ، رازی، میدان شهدا، سه‌راه فرح‌آباد، سه‌راه کشاورزی، بلوار امیر مازندرانی و چهارراه ابن شهرآشوب که به مرکز شهر منتهی می‌شوند به این شهرداری محول شد.

وی با بیان اینکه اهالی این منطقه می‌توانند برای دریافت هرگونه خدمات از جمله خدمات عمرانی، شهرسازی و خدمات شهری به شهرداری این منطقه مراجعه کنند، افزود: شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی ساری با هدف احیا و حفظ بافت‌های قدیمی شهر ساری و خدمات‌رسانی به شهروندان ساکن این منطقه تأسیس‌شده است.

نورانی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این شهرداری تمامی خدمات از جمله خدمات شهری، عمرانی، شهرسازی، زیباسازی، صدور پروانه، نوسازی و بهسازی محلات منطقه بافت کهن توسط این شهرداری انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تأسیس این شهرداری، ساکنان منطقه برای انجام کارهای اداری خود به شهرداری بافت کهن و تاریخی واقع در چهارراه ابن شهرآشوب، ابتدای خیابان فردوسی مراجعه کنند.

بافت تاریخی ساری در هسته مرکزی این شهر به دلیل وجود بناهای تاریخی متعدد و منحصربه‌فرد، یکی از بافت‌های با ارزش تاریخی شهری کشور محسوب می‌شود. بافت کهن ساری چندین خانه تاریخی به جا مانده از دوره قاجار و هچنین بناهای جذابی مانند آب‌انبار، مسجد و حمام قدیمی را در خود جای داده است که به جز خانه کلبادی که به عنوان موزه استفاده می‌شود، بقیه این بناها عملا بدون استفاده مانده‌اند. مجموعه عمارت کلبادی ۲، خانه صادقیان، عمارت سردارجلیل، خانه میرگتی، خانه روحانی، خانه نظری و چندین بنای تاریخی دیگر در هسته مرکزی ساری وجود دارند که هر کدام ظرفیتی مهم برای گردشگری هستند. بخشی از این بناها در مالکیت اشخاص حقیقی قرار دارد و بخشی دیگر نیز ملک نهادها و دستگاه‌های دولتی هستند.

کد خبر 628343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha