هوآوی افزون بر بازار موبایل، تجهیزات مخابراتی و وسایل هوشمند، در زمینه هوش مصنوعی و محاسبات سریع (HPC) نیز جزء مطرح‌ترین کمپانی‌های دنیاست. اخیراً هوآوی موفق شده در بین ۱۰۰ کمپانی چینی فعال در زمینه محاسبات سریع، رتبه اول را کسب کند.

image-20210921163828-3.jpeg

کنفرانس محاسبات جهانی سال ۲۰۲۱ میلادی در روز ۳۰ سپتامبر با شعار «محاسبه کردن آینده همه چیز» برگزار می‌شود اما پیش از آن مرکز توسعه صنعت اطلاعات چین (CCID)، هواوی را به عنوان پیشرفته‌ترین کمپانی در زمینه محاسبات سریع انتخاب و معرفی کرد.

هواوی برای کسب این جایگاه با شرکت‌های چینی فعال در زمینه محاسبات سریع، زیرساخت‌های محاسباتی و سرویس‌های محاسباتی رقابت می‌کرد.

در واقع محاسبات پیشرفته به هرگونه انجام محاسبات اتلاق می‌شود که برای هدف خود به بیش از یک کامپیوتر نیازمند باشد و یا به عبارتی به‌طور هم‌زمان از چندین کامپیوتر استفاده کند. این ابر کامپیوترها و خوشه‌های کامپیوتری برای حل انبوهی از معادلات پیچیده بکار گرفته می‌شوند.

در این گزارش کمپانی‌های برتر بر اساس توانایی‌هایشان از نظر سخت افزار، هسته اصلی، نرم افزار، زیر ساخت‌ها و خدمات ارزیابی و رتبه بندی شده‌اند. برای این کار بیش از ۳۰۰ کمپانی بررسی و تحلیل شده‌اند که مواردی چون سود عملیاتی، نرخ رشد درآمد، توانایی‌ها در زمینه تحقیق و توسعه و پیشرفت آنها نیز مد نظر قرار گرفته است.

مقام اول هواوی در زمینه محاسبات پیشرفته بین صد شرکت برتر

در ادامه این گزارش آمده چین در جریان برنامه پنج‌ساله چهاردهم توسعه خود قصد دارد به یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان فناوری‌های محاسباتی در بازارهای جهانی تبدیل شود.

فناوری محاسبات پیشرفته هواوی از پلتفرم‌هایی مانند Kunpeng و Shengteng به عنوان هسته اصلی و OpenEuler  و OpenGauss به عنوان نرم افزار اصلی بهره برده است. علاوه بر این هواوی دارای ۲۴ مرکز نوآوری زیست محیطی و ۷۰۰ هزار توسعه‌دهنده بوده که با ۳۵۰۰ شرکت در حال همکاری هستند.

Huawei Kunpeng Computing یکی از شرکت‌های فعال در زمینه محاسبات پیشرفته است که در سال ۲۰۱۹ توسط هوآوی تاسیس شد و با قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته خود؛ امکانات کاملی را در اختیار مشتریان تجاری خود قرار می‌دهد.

Huawei AI Computing هم پلتفرمی در زمینه محاسبات پیشرفته است و بیش از ۳۶۰ هزار توسعه‌دهنده و ۱۰۰ مجموعه دانشگاهی به طور مشترک بر روی آن کار می‌کنند.

 شایان ذکر است هوآوی چیزی حدود ۱۴۹۳ اختراع در زمینه فناوری‌های پردازشی به ثبت رسانده که از میان آنها ۷۷۵ اختراع در سازمان داده مالکیت معنوی چین و ۳۱۵ اختراع دیگر هم به ثبت جهانی رسیده‌اند.

علاوه بر این هواوی مالک بیش از ۱۲۰ استارتاپ در زمینه نوآوری در محاسبات ابری در بُعد صنعتی بوده و با ۳۰۰ شرکت و ۱۷ هزار توسعه‌دهنده در این زمینه در حال همکاری است. همین امر موجب شده هوآوی به عنوان یک کمپانی پیشرو بتواند خدمات متنوعی را برای هزاران مشتری از صنایع گوناگون ارائه داده و در مسیر پیشرفت گام بردارد.

کد خبر 628185

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha