اگر بخواهید به دقت مشکلاتی را که در شهر وجود دارد کارشناسی کنید، متوجه می‌شوید که بخش عمده آن مربوط به فرهنگسازی است.

امیر حسین عاری

«امیر حسین عساری» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۱۸ با بیان این مطلب می‌گوید: «عقیده دارم که برای رفع برخی از آسیب‌ها و مسائلی که در محله‌مان وجود دارد باید فرهنگسازی را از خودمان آغاز کنیم. به فرض در بوستان‌ها محلی برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده بنابراین آقایان باید به این موضوع توجه کنند و در محل اختصاصی خودشان ورزش کنند، البته شهرداری می‌تواند تابلوهای مخصوصی را که نشان دهد اینجا محل ورزش اختصاصی بانوان است در اطراف این محل نصب کند تا همه متوجه شوند.»
 وی ادامه می‌دهد: «در زمینه رعایت بهداشت در بوستان‌ها که شامل موارد گوناگون است نیز همین‌طور است، مثلاً از آوردن سگ و سایر حیوانات داخل بوستان‌ها جلوگیری کنیم. البته می‌توان از امکانات صوتی داخل بوستان‌ها برای پخش پیام‌های بهداشتی و هشدارهای دیگر استفاده کرد و از این طریق این گروه از شهروندان متوجه اشتباهات خود می‌شوند.»
عساری‌ اقدامات فرهنگی را در جهت کاهش ناهنجاری‌ها مؤثر می‌داند و می‌گوید: «اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در بوستان‌ها در ایام و مناسبت‌های مختلف، به‌ویژه در تعطیلات هفتگی می‌تواند تا اندازه زیادی معضلات اجتماعی را کاهش دهد. فراموش نکنیم زمانی بوستان‌ها به پاتوق افراد خلافکار تبدیل می‌شود که حضور مردم کمتر باشد، پس فعالیت‌های گوناگون از جمله اجرای مراسم دینی، مذهبی، نمازجماعت و... می‌تواند آسیب‌ها را کاهش دهد و برطرف کند.»

کد خبر 628097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha