مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز سال تحصیلی جدید را در استان زنجان آغاز می‌کنند که از این تعداد ۱۱۱ هزار نفر دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند و از این تعداد ۲۰ هزارو ۵۰۰ نفر نیز در پایه اول ابتدایی ثبت نام شده اند که ۱۰۰ درصد پیش بینی‌ها محقق شده است.

بازگشایی مدارس

به گزارش همشهری آنلاین، حسن مظفری افزود: در پایه هفتم ۹۵ درصد و پایه دهم نیز تا کنون ۸۰ درصد ثبت نام ها انجام و برای بازگشایی مدارس تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ۹۰ درصد فرهنگیان زنجانی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، ادامه داد: ۴۰ درصد فرهنگیان نیز مرحله دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که افراد باقیمانده نیز باید در اسرع وقت برای دریافت دُز دوم واکسن اقدام کنند.

مظفری با اشاره به تشکیل کمیته سلامت مدارس استان در آستانه بازگشایی مدارس گفت: ارزیابی آمادگی مدارس استان طبق چک لیست ها، پیگیری رفع مغایرت ها، برنامه ریزی و پایش مراقبت دانش آموزان توسط مراقبین سلامت، آموزش نیروهای خدماتی و نظارت بر عملکرد آنان به منظور اجرای برنامه های بهداشتی و گند زدایی مدارس از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان آموزش تشکیل جلسات اعضای انجمن اولیا و مربیان، اعتمادسازی اولیای دانش آموزان، برگزاری جلسات هماهنگی با مناطق، نظارت و بازدید از مدارس در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، اختصاص اعتبار در جهت اجرای بسته های بهداشتی، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده، برنامه ریزی برای ساعات شروع و پایان مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس ذکر کرد.

مظفری با بیان اینکه طبق برنامه، مدارس کم جمعیت روستایی و عشایر استان با تراکم کمتر بازگشایی خواهند شد، افزود: در این خصوص تعداد  ۶۳۲ مدرسه با کلاس های کمتر از ۱۵ نفر دانش آموز وجود دارد که مدارس روستایی با جمعیت کمتر از ۳۰ نفر نیز با توجه به دستورالعمل ها رهسپار مدارس خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون ۳۶۲ مدرسه با تعداد کمتر از ۳۰۰ نفر دانش آموز در استان وجود دارد که از اول آبان بازگشایی خواهند شد و گروههای هدف، ماه مهر سال تحصیلی جدید را بصورت مجازی آموزش می بینند.

کد خبر 627946

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha