مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی از دستگیری فردی خبر داد که با دسترسی به حساب کاربری سامانه دانشجویی موجب بر هم زدن انضباط کلاس‌های مجازی شده بود.

جرائم سایبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی اظهار کرد: متهمی که با دسترسی به حساب کاربری سامانه دانشجویی شاکی موجب بر هم زدن انضباط کلاس‌های مجازی شده بود، دستگیر شد.

سرهنگ محمدپور گفت: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر اینکه  فردی ناشناس با دسترسی به نام کاربری و پسورد سامانه دانشجویی‌ام به کلاس‌های درسی اینجانب ورود پیدا کرده و موجب بر هم زدن انضباط کلاس‌های مجازی شده و همچنین تمرین‌های درسی بنده را تغییر داده است، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: افسران پلیس فتا با توجه به مستندات شاکی و بررسی‌های اولیه و اقدامات فنی و پلیسی، متهم را شناسایی، پرونده وی را تکمیل و به مراجع قضایی ارسال کردند.

وی به هموطنان هشدار داد اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورتی که افراد دیگری امور دانشجویی آنها را انجام دادند بلافاصله نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.

محمدپور  گفت: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 627820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha