کوبا می‌گوید با توجه به افزایش شدید موارد عفونت و مرگ ناشی از کرونا در کودکان در این کشور واکسیناسیون کودکان را از سن بسیار پایین ۲ سال در مقابل این بیماری شروع کرده است.

cuba

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی این برنامه واکسیناسیون کودکان کرونا که این هفته در کوبا شروع شده است، این کشور را به نخستین کشوری در جهان بدل می‌کند که کودکان در چنین سن پایینی واکسینه می‌کند.

کوبا امسال چندین مورد مرگ به علت کووید-۱۹ در میان کودکان از جمله مرگ در سه نوزاد دو ماهه را گزارش کرد، در حالی که در سال ۲۰۲۰  موردی از مرگ کودکان به علت کرونا در این کشور گزارش نشده بود.

وزیر بهداشت کوبا گفت در طول پاندمی کرونا ۱۱۷۵۰۰ کودک شامل ۷۶۶۰ نوزاد شیرخوار  در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

کوبا مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان در ماه‌های اخیر به علت انتشار سویه‌ی واگیر دلتا شاهد افزایش موارد کووید-۱۹ در کودکان بوده است. 

کوبا جمعیت این کشور را از جمله کودکان را با واکسن «سوبرانا» واکسینه می‌کند که بوسیله انستیتوی فاینلی در هاوانا پایتخت کوبا ساخته شده است.

سازمان ناظر دارویی کوبا یا CECMED هفته پیش واکسیناسیون کودکان ۲ تا ۱۸ سال را با دو دوز واکسن «سوبرانا ۰۲» و  سپس یک دوز واکسن یادآور «سوبرانا پلاس» تایید کرد.

CECMED این واکسن بر اساس کارآزمایی بالینی  ۳۵۰ کودک بین ۳ تا ۱۸ سال در این کشور برای کودکان تایید کرده است.

انستیتو فاینلی می‌گوید ۹۹.۳ درصد شرکت‌کنندگان ۳ تا ۱۱ ساله و ۹۲.۹ درصد شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۱۸ ساله در این کارآزمایی بالینی پاسخ آنتی‌بادی تولید کردند که چهار برابر میزان پیش از واکسیناسیون بود.

انستیتو فاینلی می‌گوید با توجه به نتایج این کارآزمایی بالینی واکسن سوبرانا ۰۲ برای تجویز در کودکان و نوجوانان بی‌خطر است. این نتایج هنوز در ژورنال‌های پزشکی دارای داوری همتا منتشر نشده است.

در آمریکا واکسن کرونای فایزر/بیونتک مجوز اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا را برای کودکان بالای ۱۲ سال گرفته است. «گروه مشاور راهبردی کارشناسان» (SAGE) سازمان جهانی بهداشت هم واکسن فایزر/بیونتک را برای کودکان بالای ۱۲ سال تایید کرده است.

کد خبر 627767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha