ویتتنام که با بدترین اوج‌گیری شیوع کرونا در این کشور روبرو است، روز شنبه واکسن کرونای ساخت کوبا به نام «عبداله» را تایید کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز واکسن «عبداله» هشتمین واکسن تاییدشده در ویتنام است که یکی از پایین‌ترین میزان‌های واکسیناسیون در کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا را دارد. ویتنام تا به حال فقط ۶.۳ درصد از جمعیت ۹۸ میلیون نفری‌اش را به طور کامل واکسینه کرده است.

این اعلام چند ساعت پس از آن صورت می‌گیرد که نگوین شوآن، رئیس‌جمهور ویتنام شهر هانوی را برای سفری رسمی به هاوانا پایتخت کوبا ترک کرد.

ویتنام تا به حال ۶۶۷۶۵۰ مورد عفونت کرونا و ۱۶۶۳۷ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است که عمده آنها مربوط به شیوع ناشی از سویه‌ی دلتای کرونا بوده‌اند که از اواخر ماه آوریل (اوائل اردیبهشت) در این کشور گسترش یافت.

دولت ویتنام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت بهداشت واکسن عبداله را بر اساس نیاز فوری کشور برای مبارزه با کووید-۱۹ تایید کرده است.»

وزارت بهداشت ویتنام ماه پیش اعلام کرد که کوبا تا مقادیر زیادی از واکسن عبداله را به این کشور می‌فرستد و تا پایان سال کار انتقال فناوری تولید آن را هم انجام خواهد داد.

ویتنام و کوبا به همراه چین، لائوس و کره شمالی آخرین پنج کشور با حاکمیت کمونیستی در جهان به شمار می‌روند.

کد خبر 627499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha