یک گروه فیلمساز روسی برای یک ماموریت ۱۲ روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین تمرین‌هایی‌ را در شرایط جاذبه صفر انجام می‌دهند تا آماده کار در فضا شوند.

Russian movie

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این فیلم با نام «چالش» (Challenge) درباره پزشکی است که به فضا می‌رود تا جان یک فضانورد را نجات دهد. کلیم شیپنکو، کارگردان فیلم و یولیا پرسیلد، هنرپیشه زن فیلم به همراه کارکنان پشتیبان در حال آموزش برای آماده شدن از لحاظ جسمی برای این ماموریت هستند.

قرار است ماه آینده این دو نفر به همراه دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شوند تا نخستین فیلم سینمایی در فضای بیرونی زمین را بسازند.

این چهار نفر در با یک سفینه سایوز MS-19 در ۵ اکتبر (۱۳ مهر) به این آزمایشگاه مداری که در فاصله ۳۵۴ کیلومتری از سطح زمین در گردش است، فرستاده می‌شوند.

پرتاب این افراد به فضا چند هفته پس از آن انجام می‌شود که شرکت اسپیس‌ایکس برای نخستین بار چهار مسافر خصوصی را با یک سفینه «دراگون» به مدار زمین فرستاد.

فیلم| گروه روسی آماده ساختن فیلم سینمایی در ایستگاه فضایی می‌شوند
اعضای گروه اعزامی برای ساختن فیلم در فضاِ از چپ، یولیا پرسیلد، هنرپیشه نقش اولِ، آنتون شکاپلروف، فضانورد حرفه‌ای و کیلیم شیپنکو، کارگردان فیلم

کلیم شیپنکو، کارگردان فیلم در یک کنفرانس خبری پیش از این پرتاب که از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام خواهد شد، گفت: «داستان این فیلم درباره یک شخص عادی است... پزشکی که کاری با اکتشافات فضایی نداشته است و هرگز تصور نمی‌کرده است که به او پیشنهاد شود به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود تا جان یک فضانورد را نجات دهد.»

فضانوردان حرفه‌ای اعزام‌شده به همراه این تیم هم در فیلم دیده خواهند شد.

فرمانده آنتون شکاپلروف، یکی از این فضانوردان گفت: «من ستاره فیلم نیستم، اما لازم است بدانم که فیلم در چنین مکان غیرمعمولی در فضای بیرونی چطور تولید می‌شود.»

یولیا پرسیلد، هنرپیشه نقش اول فیلم گفت او کار گریم و طراحی لباس خودش را هم آموخته است.

او گفت: «کار در همان سطح روی زمین نخواهد بود، اما ما حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد. ما آماده ساختن فیلم هستیم.»

او افزود «دیگر برای ترسیدن خیلی دیر شده است، زیرا تا اینجای کار را پیش آمده‌ایم، بعد به بایکونور برویم و بسیاری از کارهای دیگر، دیگر وقتی برای ترسیدن باقی نمی‌ماند.»

کلیم شیپنکو، کارگردان فیلم با قد ۱.۹ متر گفت قد بلندش در حین انجام تمرینات و در سفر آینده‌اش به فضا باعث راحتی‌اش نیست، اما گفت که در آینده باید تطبیق‌های لازم ایجاد شود. او گفت: «الان مشکلی ندارم و با همین وضعیت پرواز خواهم کرد، اما اگر قرار باشد دنباله‌ای برای این فیلم درباره سفر به مریخ بساریم، آنها قول می‌دهند که صندلی بهتری در اختیارم خواهند گذاشت.»

بیشتر بخوانید:

کد خبر 627496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha