سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به رویکرد دیپلماتیک پایبند است و از کره شمالی می‌خواهد که وارد گفت‌وگو شود. 

بایدن / اون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، به دنبال تحرکات اخیر کره شمالی، ایالات متحده بار دیگر از تمایل به گفت‌وگو با پیونگ یانگ خبر داد. 

یونهاپ گزارش داد، «جالینا پورتر» از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به رویکرد دیپلماتیک پایبند است و از کره شمالی می‌خواهد که وارد گفت‌وگو شود. 

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیشتر از این کشور خواسته بود که پیونگ یانگ با آمریکا وارد گفت وگوی معنادار و اساسی شود. 

این در حالی است که آمریکا قصد دارد موضوع موشک‌های کره شمالی را در کمیته تحریم سازمان ملل مطرح می‌کند نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است که واشنگتن نگران آخرین آزمایش موشکی کره شمالی است و قرار است این مسئله در کمیته تحریم سازمان ملل مطرح شود. 

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن نگران آخرین آزمایش موشکی است. 

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت، اعضای این گروه به زودی برای بحث در مورد گزینه‌ها علیه کره شمالی فراخوانده می‌شوند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این امر منجر به اقدامات مهمی می‌شود یا خیر. 

در مارس سال جاری، شورای امنیت سازمان ملل متحد کمیته تحریم را گرد هم آورد تا درباره موشک‌های بالستیک کوتاه برد کره شمالی گفت‌وگوهایی انجام شود، اما هیچ اقدام اساسی صورت نگرفت. 

در پی آزمایش موشکی در چهارشنبه گذشته، خبرگزاری کره شمالی با انتشار جزئیاتی از این آزمایش موشکی گزارش کرد که موشک‌هایی که کره شمالی روز چهارشنبه شلیک کرد، آزمایشی از یک «سامانه موشکی جدید مستقر بر روی قطار» بود که به عنوان یک ضدحمله بالقوه در مقابل هرگونه نیرویی طراحی شده است که تهدیدی برای کشور کره شمالی محسوب شود. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی، رفتار دوگانه آمریکا درخصوص اعتراض به آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ و دفاع از آزمایش موشکی کره جنوبی را محکوم کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «این رفتار، علت دقیق در پس توقف گفت‌وگوهای آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره است.» 

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، دورویی و رفتار دوگانه آمریکا در شبه‌جزیره کره، عامل توقف مذاکرات اتمی بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن است.

کد خبر 627486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha