موزه هنر متروپولیتن نیویورک برای جبران خسارت‌های ناشی از تعطیلی‌های دوران کرونا در حراجی کریستیز شرکت می‌کند.

موزه متروپولیتن نیویورک

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از نشنال نوشت: مسوولان موزه هنر متروپولیتن قصد دارند برای جبران خسارت‌های مالی ناشی از تعطیلی دوران همه‌گیری ویروس کرونا بیش از ۲۰۰ عکس از مجموعه‌های این موزه را در حراجی پیش رو کریستیز به فروش برسانند. خسارت مالی ناشی از پنج ماه تعطیلی این موزه مشهور در همه‌گیری کرونا حدود ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در مجموع ۲۱۹ اثر در حراجی پیش رو کریستیز به مزایده گذاشته خواهد شد و انتظار می‌رود ارزش کلی آثار فروخته شده بین ۹۰۴,۶۰۰ تا ۱.۴ میلیون دلار برسد. در ۲۴ سپتامبر ۱۶۸ عکس از مجموعه عکس‌های «جنگ داخلی» این موزه به مزایده گذاشته می‌شوند. این تصاویر که به حوالی ۱۸۶۰ میلادی تعلق دارند از جمله مهم‌ترین مجموعه‌های این موزه محسوب می‌شوند.

در ۶ اکتبر نیز در مجموع ۱۶ عکس که هفت مورد از آن‌ها از کتاب «آمریکایی‌ها» اثر «رابرت فرانک» عکاس مشهور سوئیسی هستند نیز به مزایده گذاشته می‌شوند. ارزش یکی از این عکس‌های سیاه و سفید ۲۵۰هزار دلار برآورد شده است. سایر آثار نیز در فاصله ۴ نوامبر تا ۱۸ نوامبر به صورت آنلاین به فروش گذاشته می‌شوند.

فروش آثار متروپولتین به دنبال تغییرات مقررات موزه‌های آمریکا صورت می‌گیرد. در آوریل سال ۲۰۲۰، انجمن مدیران موزه‌های هنری با تصویب مقررات جدیدی محدودیت‌ها درباره نحوه استفاده از عواید حاصل از فروش آثار هنری موزه‌ها را کاهش داد. پیش از این موزه‌ها فقط اجازه داشتند سود حاصل از فروش آثار هنری را صرف خرید آثار جدید کنند.

کد خبر 627442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha