مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در زمینه جداسازی فضای داخلی، پارتیشن نام دارد. پارتیشن به معنای جداسازی و تقسیم‌بندی است که می‌توان به وسیله آن، فضای داخلی یک ساختمان را قسمت‌بندی و به صورت بهینه از هر قسمت استفاده کرد.

image-20210918102806-1.jpeg

پارتیشن ها به دو دسته ی کلی پارتیشن اداری و پارتیشن خانگی تقسیم می شوند. در این مطلب بحث مورد نظر ما در مورد انواع مدل های پارتیشن اداری می باشد و با پارتیشن خانگی کاری نداریم.

پارتیشن اداری چیست؟

در شرکت ها و ادارات بسیاری برای استفاده ی بهینه از محیط از پارتیشن اداری استفاده می شود زیرا می توان به وسیله ی آن در هر بخش، عملکرد متفاوتی انجام داد. این نوع پارتیشن ها علاوه بر کاربردی بودن، ظاهر بسیار شیک و خاصی برای اداره و شرکت به وجود می آورد. زیرا این پارتیشن ها در مدل ها و جنس های مختلفی در بازار وجود دارند که شما می توانید بر حسب سلیقه و دکوراسیون اداره، متناسب ترین نمونه ی پارتیشن را انتخاب کنید.

از مهم ترین دلایل استفاده از پارتیشن اداری می توان به ایجاد اتاق های مختلف و مجزا، بالا بردن کارایی کارمندان، پنهان کردن عیب ها و مشکلات،جداسازی قسمت ها ورودی شرکت و ... اشاره کرد.

به وسیله ی پارتیشن ها می توان به راحتی اتاق های کوچک و بزرگ را به وجود آورد تا بر حسب نیاز افراد از مبلمان اداری در آن ها استفاده کنند. علاوه بر این مورد در برخی از سازمان ها و شرکت ها عیب هایی در ظاهر ساختمان وجود دارد که می توان به وسیله ی این پارتیشن ها، آن ها را پنهان کرد تا ظاهر اداره با مشکل مواجه نشود. علاوه بر این اگر از پارتیشن در محیط کار استفاده شود، کارایی و عملکرد کارمندان بدون شک بهتر خواهد شد زیرا خود را در دید دیگران می پندارد.

انواع مدل های پارتیشن اداری

ادارات و شرکت های زیادی برای زیباسازی و استفاده ی بهینه از فضای محیط اداره، از انواع مختلف پارتیشن اداری استفاده می کنند. به دلیل استقبال زیاد مردم از این پارتیشن ها انواع مختلفی از آن طراحی و ساخته شده است که برخی از کاربرد ترین آن ها به صورت زیر می باشد.

پارتیشن اداری چرخشی

یکی از مدل های زیبا از پارتیشن، نمونه ی چرخشی یا نواری آن می باشد. دیواره های این پارتیشن ها به صورت میله ای یا نواری ساخته می شوند که زیبایی چشم نوازی دارد. برای عمل باز و بسته شدن این پارتیشن، دیواره ها روی محور خود می چرخند و به صورت منحصر به فردی کار خود را انجام می دهند. در زمان باز و بسته شدن سایه روشنی ایجاد می شود که به زیبایی آن می افزاید.

پارتیشن اداری ریلی

یکی دیگر از مدل های پارتیشن، نمونه ی ریلی آن می باشد. نحوه ی کار این پارتیشن ها شبیه به نمونه ی کشویی می باشد و می توان به راحتی آن ها را در قسمت از اداره و محیط نصب و استفاده کرد. به وسیله ی این پارتیشن ها می توان به راحتی فضای چند منظوره را به دست آورد و بیشترین استفاده را از آن برد.

پارتیشن اداری چرخ دار

این مدل از پارتیشن ها، به صورت چرخ دار ساخته می شوند تا در صورت نیاز باز و بسته شوند. یکی از مهم ترین مزایای این پارتیشن ها، قابلیت جابجایی آن ها می باشد. به دلیل چرخ دار بودن این نمونه، می توان به راحتی آن را جابجا کرد و در قسمت از فضا که دوست دارید قرار دهید. باز و بسته کردن آن ها به راحتی انجام می شود.

انواع مدل پارتیشن اداری بر اساس جابجایی

اگر بخواهیم پارتیشن های اداری را به صورت کلی و جامع تقسیم بندی کنیم، می توانیم آن ها را به دو دسته ی ثابت و متحرک تقسیم کرد. این تقسیم بندی به صورت کلی و بر اساس قابلیت جابجایی می باشد که می توان با توجه به این ویژگی مدل های مختلفی از پارتیشن را طراحی کرد.

پارتیشن های ثابت

این نوع پارتیشن ها به گونه ای ساخته می شوند که نمی توان آن ها را جابجا کرد و باید برای همیشه به صورت ثابت در جایگاه خود قرار داشته باشند. این پارتیشن ها به زمین پیچ و نصب می شوند تا ثبات آن بیشتر شود. این پارتیشن های ثابت را می توان به صورت بلند و کوتاه طراحی کرد. نمونه ی بلند آن به سقف نیز پیچ می شود اما نمونه ی کوتاه آن به سقف نمی رسد و تنها کف آن به زمین متصل می باشد.

پارتیشن متحرک

نوع دیگری از پارتیشن ها به صورت متحرک یا شناور ساخته می شوند تا در صورت نیاز بتوان آن ها را جابجا کرد. این پارتیشن ها را می توان با تغییر دکوراسیون و صندلی اداری به راحتی جابجا کرد و یا در صورت نیاز آن ها را باز و بسته کرد. اگر در شرکت ها و اداره ها بخواهند به صورت موقت اقدام به جداسازی فضا کنند، می توانند از این پارتیشن اداری استفاده کنند. این پارتیشن ها را می توان از هر جنسی ساخت تا تنوع آن بیشتر شود. از مهم ترین مزایای پارتیشن اداری متحرک، می توان به قابلیت باز و بسته شدن آن اشاره کرد.

کد خبر 627336

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha