مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۵ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری تهران، فعالیت‌های متعدد پیرامون آمادگی بیشتر مصلای تهران برای میزبانی نمازگزاران انجام داده است.

به گزارش خبرنگار همشهری علاوه بر انجام اقدامات مربوط به خدمات ایمنی، فضای سبز و ترافیک معابر منتهی به مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، فعالیت‌های بهسازی مسیرها و معابر نیز درحال پیگیری است.

پخش بیش از 6 هزار تن آسفالت در معابر نزدیک به مصلی و خاکبرداری و نخاله برداری به اندازه 41 هزار و 800 مترمکعب، جمع آوری و حمل زباله به مقدار 160 تن و کاشت فضای سبز به طول 704 متر از اقدامات انجام شده در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) است.

رنگ آمیزی کل مجموعه مصلی نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم عید سعید فطر است.

از سویی با برگزاری مراسم عید سعید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی، 30 ایستگاه در روز عید سعید فطر برای گمشدگان پیش بینی شده است. این تعداد ایستگاه ها در 30 دستگاه مینی بوس جانمایی شده که در قسمت های شمال، جنوب، شرق، غرب و داخل مصلای امام خمینی (ره) امور مربوط به گمشدگان را انجام خواهند داد.

یکی از اعضای کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد برگزاری مراسم عید سعید فطر، از پیش بینی 50 دستگاه تاکسی سواری نیز برای به مقصد رساندن گمشدگان خبر داد.

فعالیت‌هایی که پیرامون آماده‌سازی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) انجام گرفته تنها در قالب عمرانی نبوده است.

براساس این گزارش همزمان با عید سعید فطر، نخستین کتاب ویژه مناسبت‌های مذهبی و ملی ایران در مصلای تهران توزیع می شود. این کتاب که با عنوان عیدانه و به شکل سررسید است، از سوی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تیراژ هزار نسخه میان نمازگزاران توزیع خواهد شد.

البته نمازگزاران در روز عید سعید فطر از طریق توزیع 450 هزار بروشور از اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته و نحوه خدمات گیری در مصلای تهران آگاهی خواهند یافت.

به گفته عسگری، رییس کمیته فرهنگی هنری ستاد برگزاری مراسم عید سعید فطر در حدود 50 هزار نسخه از این بروشورها در روز گذشته و به هنگام راهپیمایی روز جهانی قدس میان نمازگزاران توزیع شد و آنان را از نحوه فعالیت ها و اقداماتی که توسط شهرداری تهران و در حاشیه برگزاری نماز عید سعید فطر انجام خواهد شد،  آگاه کرد.

کد خبر 6273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز