جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

قیمت طلا پس از این که روز گذشته دو درصد سقوط کرد، در معاملات روز جمعه بهبود یافت اما در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۵۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۸ دلار و ۱۰ سنت معادل دو درصد کاهش، در ۱۷۵۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: اگرچه طلا تاکنون در سطح ۱۷۵۰ دلار حمایت یافته اما این بهبود ضعیف به نظر می رسد و طلا با آزمون دیگری در سطح ۱۷۵۰ دلار روبروست زیرا دلار قوی مانده است. اگر سطح ۱۷۵۰ دلار شکسته شود، طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۱۵ دلار را تست کند و احتمالا از حمایت بلندمدت در حدود ۱۶۷۵ دلار برخوردار خواهد بود.

دلار روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر ماند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

انتشار آماری که رشد غیرمنتظره خرده فروشی آمریکا در ماه میلادی گذشته را نشان داد و انتظارات برای تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد، روز پنج شنبه به جهش ارزش دلار و ریزش قیمت طلا منجر شد.

بر اساس گزارش رویترز، نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا در روزهای ۲۱ و ۲۲ سپتامبر برگزار می شود. شمار زیادی از مقامات بانکی آمریکا اظهار کرده اند که بانک مرکزی می تواند تعدیل برنامه خرید را امسال آغاز کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۹۴۱ دلار و ۳۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۸ درصد کاهش، ۱۹۹۷ دلار و هشت سنت معامله شد.

کد خبر 627194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha