بهترین بازیکن لیگ در ۲ فصل اخیر، بهترین پاسور آسیا در فصل۲۰۲۱ و حالا زننده سوپرگل صعود به یک‌چهارم؛ همه اینها یعنی مهدی ترابی.

مهدی ترابی

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی ترابی یکی از مهم‌ترین گل‌های عمر فوتبالش را زد تا پرسپولیس در یک بازی سخت از سد تیم چغر و سرسخت استقلال تاجیکستان عبور کند. این نخستین‌بار نیست که ترابی در یک بازی حساس پرسپولیس را نجات می‌دهد و گل زیبای او در ادامه سریال گل‌ها و پاس گل‌هایی است که در فصول اخیر بارها به نجات پرسپولیس آمده است.

۵پاس گل، ششمین پاس توی گل!

مهدی ترابی تا پیش از بازی با استقلال تاجیکستان در صدر جدول پاس گل این رقابت‌ها قرار داشت و حالا با گل باارزش صعود از مرحله یک‌هشتم، میزان تأثیرگذاری‌اش برای پرسپولیس را چندین برابر کرده است. ستاره شماره۹پرسپولیس در مرحله گروهی طی ۶بازی ۵بار پاس گل داد که این آمار بیش از هر بازیکن دیگری در تمام تیم‌هاست و عنوان بهترین پاسور مسابقات را تا این لحظه نصیب ترابی کرده است. علاوه بر این، ترابی در مرحله گروهی ۲گل هم از روی ضربات پنالتی برای سرخپوشان زده و حالا با تک‌گلش مقابل تاجیک‌ها ۳گله شده و بعد از مغانلو بهترین گلزن پرسپولیس در این دوره است. او با یک گل دیگر عنوان بهترین گلزن را هم از مغانلو می‌گیرد و به‌عنوان بهترین گل‌ساز مسابقات اضافه می‌کند.

بهترین بازیکن فصل با ۱۱گل

مهدی ترابی در لیگ برتر هم آمار قابل توجهی طی سال‌های اخیر داشته و بدون تردید مؤثرترین مهره سرخپوشان در راه قهرمانی بوده است. ترابی به گواه آمارهای متریکا بهترین بازیکن پرسپولیس در هر دو فصل اخیر بوده است. او در لیگ نوزدهم از نگاه متریکا بهترین بازیکن مسابقات بود و در لیگ بیستم هم با اینکه فقط یک نیم‌فصل حضور داشت با اختلافی ناچیز بعد از شهباززاده در رتبه دوم قرار گرفت. در لیگ نوزدهم، ترابی ۱۱گل زد که اغلب آنها گل‌های ۳امتیازی بودند و ۳پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داد. در دوره کالدرون او بیشترین گل‌ها را برای پرسپولیس زد و با آمدن یحیی هم به همین روند ادامه داد. او در هر بازی از لیگ نوزدهم به‌طور میانگین ۳/۲شوت زد و ۲۰درصد این شوت‌ها را هم به گل تبدیل کرد. از مهدی ترابی به‌طور متوسط در هر بازی ۶/۱دریبل موفق هم دیده شد و او درنهایت با نمره ۴۲/۷از ۱۰بهترین بازیکن لیگ نوزدهم لقب گرفت.

بی‌موقع رفت، به موقع برگشت

ترابی در ابتدای لیگ بیستم پرسپولیس را ترک کرد و به قطر رفت اما بعد از یک نیم‌فصل دوباره برگشت و به سرخپوشان کمک کرد تا در نیم‌فصل دوم فصل گذشته یک‌بار دیگر عنوان قهرمانی را در رقابت با سایر مدعیان کسب کنند. آمار ترابی در فصل گذشته لیگ برتر ۱۳بازی، ۱۰۸۸دقیقه حضور در میدان، ۴گل، ۴پاس گل و کسب یک پنالتی برای پرسپولیس بود. او در هر بازی ۵/۲پاس کلیدی و ۳/۲شوت داشت یعنی در این فصل نیز ۱۴درصد شوت‌هایش برای پرسپولیس تبدیل به گل شد. ترابی طی ۱۳بازی ۲بار به‌عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد و درنهایت میانگین نمراتش به ۴۵/۷رسید که از نمره فصل گذشته‌اش هم بهتر بود.

الماس سرخ ها؛ روی نیمکت تیم ملی

ترابی این روزها در تیم ملی کمتر به بازی گرفته می‌شود و ظاهرا اسکوچیچ به اندازه کی‌روش به او اعتقاد ندارد. اما در پرسپولیس چه در زمان برانکو، چه در دوره کالدرون و چه از زمان روی کار آمدن یحیی گل‌محمدی همیشه جزو یکی دو بازیکن مؤثر تیم بوده و بالاترین امتیازها را برای سرخپوشان کسب کرده است. او الماس پرسپولیس در خط هجومی است و یحیی برای رسیدن دوباره به فینال آسیا امید زیادی به نبوغ او در لحظات حساس بسته است.

کد خبر 627046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha