دوسالانه معماری و شهرسازی سئول از ۲۵ شهریور به دو صورت مجازی و حضوری میزبان مخاطبان است.

دوسالانه معماری و شهرسازی ۲۰۲۲

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین: دوسالانه معماری و شهرسازی سئول یکی از معتبرترین رویدادها در زمینه معماری و شهرسازی است که برای نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۷ در شهر سئول برگزار شد. این رویداد بین‌المللی در تلاش برای برقراری پیوند میان شهرهای مختلف جهان در زمان حال و آینده است. این دوسالانه علاوه بر مطالعات مختلفی که در زمینه‌های جامعه‌شناسی، جغرافیا، اقتصاد و ... انجام می‌دهد با دولت، شهروندان و متخصصان بحث و گفتگو می‌کند تا به الگوی جدید معماری شهری دست یابند.

دوسالانه معماری و شهرسازی ۲۰۲۲ سئول با مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها، رویدادها و کنفرانس‌های مختلف در مورد آینده محیط‌های شهری، استراتژی‌های معماری و برنامه‌ریزی ۲۵ شهریور برگزار می‌شود. هدف این رویداد حل چالش‌های پیش‌روی معماری، شهرسازی و ارائه راهکارهای مناسب است.

رویدادهای افتتاحیه ۲۵ و ۲۶ شهریور در یوتیوب و وب سایت دوسالانه (https://seoulbiennale.org) میزبان مخاطبان است و در مورد آینده  و مساله انعطاف‌پذیری شهرها هنگام مواجهه با بحران‌های بزرگ و محتوای نمایشگاه بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

سومین دوره دوسالانه سئول با کیوریتوری دومینیک پررو با عنوان «چهارراه، ساخت شهر مقاوم» بر اهمیت تعاملات و ترکیب متقابل تخصص و رویکردها در محیط‌های ساخته شده تاکید می‌کند.

شش نمایشگاه در سه مکان مختلف با مشارکت ۲۰۰ معمار، برنامه‌ریز شهری، طراح و هنرمند  برگزار خواهد شد. همچنین صد شهر از سراسر جهان برای این گردهمایی دعوت شده‌اند.

دوسالانه معماری و شهرسازی سئول تحت پنج زیرمجموعه برای چشم‌انداز شهر فردا طراحی شده است که عبارتند از: شهرسازی؛ مسائل مربوط به تراکم و ارتباطات برنامه‌ریزی، وراثت مدرن؛ پرسش درباره مفاهیم ساخت‌وساز، طراحی؛ شناسایی تولیدات در محیط‌های شهری، معماری منظره؛ و برجسته کردن رابطه شهرها و طبیعت، در شهر؛ مسائل مربوط سازگاری.

این رویداد تا ۳۱ اکتبر به صورت حضوری و آنلاین میزبان بازدیدکنندگان است.

کد خبر 626990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha