رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ارتباط میان دانش‌آموزان ترک تحصیلی و جاماندگان از ثبت‌نام کتاب درسی توضیح داد.

کتاب درسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان آمار جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی را ملاکی برای دستیابی به آمار دانش آموزان ترک تحصیلی در سال تحصیلی جدید دانست، بیان کرد: برای جاماندگان از ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا ۳۱ شهریور فرصت ثبت نام وجود دارد.

وی ادامه داد: دانش آموزان با مراجعه به سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا تاریخ مذکور می‌توانند برای ثبت سفارش خود اقدام کنند.

به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پس از ثبت نام، کتاب‌های درسی از طریق مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و نمی‌توان این استدلال را به کار گرفت که جاماندگان از ثبت سفارش ملاکی برای آمار ترک تحصیل در سال تحصیلی جدید هستند.

او گفت: مامعتقدیم در شرایط کرونایی فعلی، دلایل مختلفی وجود دارد که دانش‌آموزان به دلایل مختلف موفق به ثبت سفارش کتاب‌های درسی نشوند بر این اساس فرصت ثبت سفارش را بیشتر کردیم.

هیچ مطلبی از کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود

ملکی درباره تناسب میان برنامه درسی و شرایط کرونایی کنونی با اشاره به اینکه برنامه درسی مناسب را طراحی و در اختیار مدارس قرار می‌دهیم، گفت: در این برنامه درسی که مخصوص شرایط آموزش غیرحضوری است مانند سال گذشته حذفیات نداریم و هیچ مطلبی از کتاب درسی حذف نمی‌شود.

وی تاکید کرد: کتاب‌ها را با رویکرد تعدیلی و برنامه درسی فشرده با شرایط کرونا متناسب سازی کردیم؛ همچنین روش تدریس معلم و شیوه ارزشیابی او و وظایفی که والدین باید ایفا کنند در برنامه درسی تدوین شده است.

رئیس سازمان پزوهش و برنامه ریزی آموزشی از در اختیار قرار گرفتن این برنامه درسی در اختیار ادارات کل استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: آموزش‌هایی مجازی برای معلمان متناسب با این برنامه درسی در نظر داریم تا این برنامه جوابگوی نیازهای دانش آموزان و معلمان در شرایط خاص کرونا باشد.

کد خبر 626905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha