سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

سخنگوی کاخ کرملین ضمن ارائه جزئیاتی از دیدار رؤسای جمهور روسیه و سوریه در مسکو، گفت به دلیل ابتلای چند نفر از اطرافیان رئیس جمهور روسیه به ویروس کرونا، او به قرنطینه رفته است.

اسد و پوتین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) از قرنطینه‌شدن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کاخ کرملین گفت به دلیل ابتلای چند نفر از اطرافیان رئیس‌جمهور روسیه به ویروس «کووید۱۹» و بیمار شدن آنها، پوتین در قرنطینه قرار گرفته است.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی همچنین توضیح داد که قرنطینه‌شدن پوتین اما از بار کاری سنگین او کم نمی‌کند و فقط دیدارهای چهره به چهره نخواهد داشت.

سخنگوی کرملین خبر داد که پوتین تست ابتلا به کرونا هم انجام داده و نتیجه آن منفی شده است و او هم‌اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد.

این در حالی است که مسکو پیشتر خبر داده بود رئیس‌جمهور روسیه در هفتادوششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل - که از چهاردهم سپتامبر آغاز می‌شود - شرکت نمی‌کند. 

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دیدار رئیس‌جمهور روسیه با «بشار اسد» همتای سوری او در مسکو اشاره کرده و گفت آنها درباره تقویت روابط دوجانبه رایزنی کردند.

به نوشته ریانووستی، وی در پاسخ به سوالی درباره موارد مطرح‌شده در دیدار پوتین و اسد، اظهار داشت که در این دیدار مسائل مختلفی از جمله روابط دوجانبه، بحران سوریه و وضعیت افغانستان مطرح شد اما تاکید بر توسعه تعاملات بین مسکو و دمشق بود.

این مقام روس درباره اعلام‌نشده بودن این سفر نیز تصرحی کرد به دلیل حساسیت‌های امنیتی، زمان ورود یا خروج رئیس‌جمهور سوریه به روسیه را نمی‌توانند اعلام کنند.

پیش از این، خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داده بود که پوتین در دیدار با اسد ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات سوریه گفته بود: «این یک نتیجه خیلی خوب در انتخابات ریاست جمهوری بود. نتایج (این انتخابات) نشان می‌دهد که مردم به شما اعتماد دارند، به رغم همه مشکلات سال‌های گذشته و فجایع سال‌های گذشته، آنها (مردم سوریه) هنوز روند بهبود و بازگشت به یک زندگی عادی را با شما مرتبط می‌دانند».

کد خبر 626743

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha