بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سفری غیرمنتظره به کرملین با پوتین دیدار کرد. رئیس جمهور روسیه در این دیدار قول داد به زودی واکسن‌های اسپوتنیک وی و لیت به سوریه بفرستد.

پوتین و اسد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، همتای سوری خود، بشار اسد را در مسکو، پایتخت کشورش، دیدار کرد.

کرملین صبح امروز گزارش داد که بشار اسد در سفری غیرمنتظره وارد مسکو شده است. در این دیدار پوتین اظهار داشت که رئیس جمهور سوریه اقدامات زیادی را برای ایجاد گفتگو با مخالفان سیاسی انجام میدهد.

پوتین با تبریک «نتیجه خوب انتخابات ریاست جمهوری» به اسد آن را نشانه‌ای از اعتماد سوری‌ها، با وجود مشکلات و مصائب سال‌های اخیر، به وی دانست و تاکید کرد مردم این کشور برای بازگشت به زندگی عادی روی اسد حساب کرده‌اند.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه ارتش سوریه بیش از ۹۰ درصد از خاک این کشور را تحت کنترل خود دارد افزود: «ما با تلاش‌های مشترک خود به تروریست‌ها ضربه زدیم.» پوتین همچنین حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک این کشور را مانع پیشرفت در مسیر تقویت وحدت ملی دانست.

پوتین خاطرنشان کرد که مبادلات تجاری بین روسیه و سوریه در نیمه اول سال جاری میلادی ۳.۵ برابر افزایش یافته و اولین محموله‌های واکسن‌های اسپوتنیک وی و لیت به سوریه تحویل داده شده است.

کرملین همچنین در گزارش خود نوشت، رئیس جمهور اسد خطاب به پوتین تایید کرد که ارتش سوریه و روسیه در آزادسازی مناطق مختلف و نابودی تروریسم به نتایج مهمی دست یافته‌اند و در بازگشت پناهجویانی که مجبور به ترک خانه های خود شده‌اند سهیم هستند.

اسد با بیان اینکه «تروریسم بین‌المللی مرز نمی‌شناسد و مانند یک بیماری مسری در سراسر جهان گسترش می‌یابد» به نقش بزرگی که ارتش این دو کشور در حفاظت از کل بشریت در برابر تروریسم داشته‌اند اشاره کرد.

رئیس جمهوری سوریه تحریم‌های اعمال شده علیه کشورش را «غیر انسانی و غیرقانونی» توصیف کرد و از روسیه و مردم این کشور برای کمک‌های بشردوستانه به سوریه تشکر کرد.

کد خبر 626641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AU ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 2
    این چه نظام جمهوری است که رئیس جمهور آن از پدر به پسر میرسد و پدر تا آخر عمر رئیس جمهور بود و پسر هم باید تا آخر عمر کار کند و رئیس جمهور باشد ؟