ایمن زیدان که در ایران با حضور در سریال پربیننده و محبوب «مدیر کل» شناخته می‌شود، در نخستین فیلم سینمایی بخش مستقل سینمای سوریه در دوران پس از جنگ ایفای نقش می‌کند.

ایمن زیدان در فیلم پدری درون تو

به گزارش همشهری آنلاین، سینما و تلویزیون سوریه پیش از درگیر شدن این کشور در جنگ با داعش یکی از صنایع پیشرو در منطقه بود؛ جنگی که ۵۰۰ هزار قربانی داشت و میلیون‌ها نفر را هم در گوشه و کنار دنیا آواره کرد. حالا که آرامش دوباره به این کشور جنگزده بازگشته، بخش مستقل سینمای سوریه در تدارک تولید یک کمدی خانوادگی با بازی ایمن زیدان است.

«پدری درون تو» نام این فیلم سینمایی است و به گفته زیدان تمام عناصر لازم را برای زنده کردن دوباره نام و آوازه سینمای سوریه و پیروزی در دنیای عرب در خود دارد. داستان درباره یک تاجر ثروتمند با بازی ایمن زیدان است که در تلاشی نومیدانه برای پدر شدن، چندهمسری برمی‌گزیند و دست به دامان مشاوران کلاهبردار و فالگیرها هم می‌شود. کارگردان «پدری درون تو» احمد ابراهیم احمد است.

ایمن زیدان ۶۴ ساله از محبوب‌ترین و سرشناس‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون سوریه در چند دهه اخیر است. سریال «روزانه‌های مدیر کل» محصول ۱۹۹۵ که در ایران با نام «مدیر کل» پخش شد، «روزانه‌های جمیل و هنا» محصول ۱۹۹۷ و این اواخر «مسیر آسمانی» در ۲۰۱۹ از مهم‌ترین و پربیننده‌ترین آثار کارنامه اوست.

کد خبر 626630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha