در مقایسه آمار بالای یک میلیون تزریق واکسن هفتگی در کشورهای اروپایی با ایران، کشور ما بعد از آلمان و فرانسه قرار دارد و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از وبدا، براساس گزارشی منتشرشده، ایران از نظر بیشترین تزریق هفتگی از ابتدای شروع واکسیناسیون و میانگین تزریق روزانه در بین هفت کشور، بعد از آلمان و فرانسه قرار داشته و رتبه سوم را دارد.

براساس این گزارش، بیشترین تزریق هفتگی و روزانه در کشور آلمان به ترتیب ۶ میلیون و ۷۵ هزار دوز و ۸۷۰ هزار دوز به ثبت رسیده است که با آمار اعلام شده در جایگاه نخست این رتبه‌بندی قرار دارد.

همچنین رتبه دوم به کشور فرانسه که آمار تزریق ۴ میلیون و ۷۷۷ هزار دوز به صورت هفتگی و ۶۸۰ هزار دوز به صورت روزانه را دارد، اختصاص یافته است.

در ایران نیز از ابتدای آغاز واکسیناسیون بیشترین تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار دوز اعلام و میانگین تزریق روزانه هم ۶۸۰ هزار دوز ثبت شده است که براساس آن ایران بعد از آلمان و فرانسه رتبه سوم را دارد.

گفتنی است، انگلیس با تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۱۵۳ هزار دوز و روزانه ۵۹۳ هزار دوز واکسن، اسپانیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۹۷۶ هزار دوز و روزانه ۵۷۰ هزار دوز، ایتالیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار دوز و روزانه ۵۵۰ هزار دوز و لهستان با تزریق هفتگی ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار دوز و روزانه ۳۲۳ هزار دوز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 

کد خبر 626186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha