دستیار وزیر امور خارجه از ورود دو محموله واکسن کرونا در هفته جاری به کشور خبر داد و در توئیتی نوشت: تامین واکسن مناسب ۱۸ -۱۲ سال و بانوان باردار در اولویت است.

واکسن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «رضا زبیب» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه امروز (شنبه) در صفحه توئیترش درباره واردات محموله‌های جدید واکسن کرونا نوشت: با ذخیره خوب موجود، این هفته ۲ محموله وارد می‌شود.

وی افزود: تلاش بر افزایش است. پس از سینوفارم و آسترازنکا، اسپوتنیک و سوبرانا به تنوع واکسن کمک خواهد کرد.

زبیب با بیان این‌که سایر واکسن‌ها در دستورند، نوشت: تامین واکسن مناسب ۱۸ -۱۲ سال و بانوان باردار در اولویت است.

دو محموله واکسن کرونا این هفته وارد کشور می‌شود

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ۱۹ شهریور ماه در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت واردات واکسن به کشور توضیح داد: با برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته فردا شب حدود ۳.۲ میلیون دُز واکسن از سبد کواکس به دست ما خواهد رسید.

وی با بیان اینکه محموله‌های جدید واکسن شامل واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا است، ادامه داد: یکشنبه نیز ۵ میلیون دُز واکسن دیگر از کشور چین به دست ما خواهد رسید.

رئیسی افزود: ۵ شنبه آینده ۵ میلیون دز واکسن دیگر به دست ما خواهد رسید همچنین مقرر شده است طی روزهای آتی ۱.۲ میلیون دُز واکسن دیگر نیز به دست ما برسد که این محموله هنوز نهایی نیست و اما با این حساب مجموع این واکسن‌هایی که به کشور وارد می‌شوند ۱۳.۲ میلیون دُز خواهد بود. 

کد خبر 626088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha