رئیس پلیس پایتخت گفت: سرقت خودروهای تولید داخل و محتویات داخل آن برای سارقان به‌شدت آسان است و متاسفانه درباره ایمنی خودروها اقدامی آنطور که باید و شاید انجام نشده است.

سرقت خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: در تمام دنیا موضوع تقویت ایمنی خودروها توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های خودروسازی باب شده است و روی این موضوع در حال انجام فعالیت‌های ویژه هستند.

وی افزود: یکی دیگر از مباحث مهمی که خودروسازهای دیگر کشورها به آن توجه دارند این است که روی ایمن کردن خودروهایشان در بحث جلوگیری از سرقت خود وسیله نقلیه و همچنین اقلام داخل آن مانند ضبط، رینگ و... نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند.

سردار رحیمی تصریح کرد: اگر کاپوت خودروی خارجی را بالا بزنید و داخل موتور آن را بررسی کنید متوجه می‌شوید که هر سال نسبت به سال قبل تفاوت‌هایی در نوع و مدل خودروها ایجاد می شود.

وی افزود: توقع ما از خودروسازان داخلی این است که در بحث ایمنی و کاهش تلفات در بحث رانندگی، کیفیت تولیدات خود را افزایش بدهند.

رئیس پلیس تهران گفت: سرقت خودروهای تولید داخلی و محتویات داخل آن برای سارقان به شدت آسان است و متاسفانه درباره ایمنی خودروها اقدامی آنطور که باید و شاید انجام نشده است.

کد خبر 625958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانایی رمز امنیت IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سرقت لوازم داخل خودرو مطلقا قابل پیشگیری نیست چون حتی اگر قفل ضد سرقت گاردمن روی درها نصب کنند ولی هنور سارقین میتونن شیشه را بشکنند یا کلاف را کج کنند. به دزدگیر و ردیاب هم دل خوش نکنید چون سرعت سارقین اینقدر زیاده که حتی با فرض از کار ننداختن دزدگیر و ردیاب که خود ما تو چند ثانیه میتونیم انجامش بدیم، صاحب خودرو نخواهد توانست به موقع خودشو برسونه پس باید روی غیر ممکن کردن سرقت لوازم داخل موتور مثل باطری و کامپیوتر و همچنین لوازم داخل صندوق عقب متمرکز بشید که بدون اما و اگر و به راحتی با نصب قفل گاردمن غیر قابل سرقت خواهند شد که غیر ممکن کردن سرقت لوازم داخل کاپوت به خودی خود باعث میشه که سارقین نتونن خودرو را روشن کنند ولی به هر حال قیمت قفل ضد سرقت گاردمن قابل مقایسه با قفلهای اسباب بازی که روی خودروها میذارن نیست و این چیزی نیست که کارخونه بخواد روی هر ماشینی نصب کنه و در واقع از جمله لوازم اضافی میشه که صاحب هر خودرو باید بسنجه ببینه غیر ممکن کردن سرقت لوازم از داخل موتور و صندوق عقب که در نتیجه سرقت خود خودرو را از طریق روشن کردن خودرو غیر ممکن میکنه تا چه حد براش ارزش داره