مجموع نظرات: ۷
شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

زن و شوهر شیاد خانه‌شان را برای اجاره آگهی می‌کردند و از متقاضیان بیعانه می‌گرفتند اما بعد از آن دیگر جواب هیچ‌کس را نمی‌دادند. با این که آنها از هرکس ۱۰ میلیون تومان می‌گرفتند و با این روش توانستند از ۸۰ نفر کلاهبرداری کنند، اما سرانجام دستگیر شدند.

زن و مرد کلاهبردار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل به‌دنبال ثبت چند شکایت در یزد آغاز شد. شاکیان که قصد اجاره‌کردن خانه را داشتند، مدعی بودند فردی از آنها بابت اجاره خانه‌اش پول گرفته اما دیگر جواب تماس‌شان را نمی‌دهد. یکی از آنها گفت: در سایت دیوار با آگهی اجاره یک خانه با قیمت مناسبی مواجه شدم و بعد از تماس با صاحبخانه و پسندیدن خانه مبلغ ۱۰ میلیون تومان به‌عنوان بیعانه به او دادم اما چند روز بعد که تماس گرفتم تا ماجرا را پیگیری کنم دیگر جوابم را نداد. چند روز صبر کردم و دوباره تماس گرفتم اما فایده‌ای نداشت و فهمیدم که سرم کلاه رفته است.

اظهارات سایر شاکیان هم شبیه این مرد بود و مرد شیاد از هر کدام از آنها هم ۱۰ میلیون تومان به‌عنوان بیعانه گرفته و فراری شده بود. در این شرایط بود که تحقیقات پلیس برای شناسایی این مرد آغاز شد. شواهد اولیه نشان می‌داد این مرد با همدستی همسرش در سایت‌های مختلف خانه‌شان را برای اجاره‌دادن آگهی می‌کردند و چون قیمت اجاره را خیلی مناسب اعلام می‌کردند، افراد زیادی برای اجاره خانه متقاضی می‌شدند و آنها هم از هر کدام از آنان ۱۰ میلیون تومان به‌عنوان بیعانه دریافت می‌کردند. وقتی مأموران به تحقیق در این‌باره ادامه دادند، به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد زن و شوهر شیاد به یکی از شهرهای شمال کشور گریخته‌اند و به‌طور پنهانی در آنجا زندگی می‌کنند. به این ترتیب مأموران با نیابت قضایی راهی آنجا شدند و ۲ متهم را دستگیر کردند.

سردار عباسعلی بهدانی‌فرد، فرمانده انتظامی استان یزد در این‌باره گفت: با توجه به مراجعه چندین شاکی به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از آنها در سایت دیوار تحت عنوان پرداخت بیعانه برای اجاره منزل، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتای استان پس از انجام یک‌سری اقدامات فنی و تخصصی توانستند عاملان کلاهبردار را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی آنها را در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کنند.

او در ادامه گفت: متهمان که یک زوج میانسال هستند، پس از مواجه‌شدن با مستندات پرونده لب به اعتراف گشودند و گفتند که با انتشار آگهی‌های مختلف فروش یا اجاره منزل ‌یا فروش مبل و یخچال و سایر لوازم منزل در سایت‌های دیوار و شیپور شهرهای مختلف کشور، از طعمه‌های‌شان بیعانه می‌گرفتند. با اظهارات متهمان و بررسی به عمل آمده مشخص شد که متهان این پرونده اقدام به کلاهبرداری از ۸۰ نفر در سطح کشور کرده‌اند که در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد.

کد خبر 625891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسروجردی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 1
    به اینها میکن احمق
  • سید عباس IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    7 1
    آخه مرتیکه کسی که میاد خونه اجاره کنه یعنی فقیره، حداقل برا فروش میذاشتید
  • عماد IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    ویه آقا از تهران هم این کار با ما کرد دیگه جوری شده به هیچ کس اعتماد نکنیم
  • حسین IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    کسی چی میدونه منم از سایت دیوار یه ماشین شکار گیر آوردم 500 بیعانه زدم گوشیش رو خاموش کرده تا امروز منم دوهفته ای میشه ب پلیس فتا شکایت کردم شاید همینا باشن چون وقتی تماس تلفنی داشتم میگفت ماشین مال زنشه و یه شماره حساب ب اسم خانوم بهم داد منم سادگی کردم زدم براش.. بی وجدان ها چطوری شب ها خوابشون میبره با این لقمه حروم..