سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با  محکومیت اتهامات سخیف وارده در بیانیه کمیته خودخوانده ۴ جانبه اتحادیه عرب، صدور چنین بیانیه هایی را  نشان از نبود درک حداقلی کشورهای حاضر در این کمیته از سیر تحولات منطقه ای و شرایط  کلی حاکم بر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مجموعه کشورهای عربی دانست.  

سعید خطیب زاده

به گزارش همشهری آنلاین،‌سخنگوی وزارت امور خارجه ایراد اتهامات تکراری دخالت ایران در امور داخلی دیگران از سوی کشورهایی که سابقه مداخله، تنش آفرینی، تروریست پروری ، مزدور پروری و جنگ افروزی به ویژه در یمن و مناطق درگیر غرب آسیا و شمال آفریقا را دارند مردود شمرد و گفت کنار هم قرار دادن این اجزا برای اتهام به ایران، مشکل کشورهای مداخله جو و بی اعتنا به مردم را حل نخواهد کرد.

خطیب زاده دغدغه اصلی بانیان چنین بیانیه هایی را خدمت آشکار و پنهان به رژیم صهیونیستی خواند و به این ۴ کشور توصیه کرد به جای صدور اینگونه بیانیه های فاقد ارزش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده فلسطین تمرکز کنند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی صدور این نوع بیانیه ها همزمان با اقدامات برخی از این کشورها برای تحرک بخشی به مناسبات خود با ایران را تناقض آمیز خواند و بار دیگر بر موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در دعوت از همسایگان برای گفتگو و حل سو تفاهمات از طریق مسیر های دیپلماتیک را مورد تاکید قرار داد.

خطیب زاده در خصوص جزایر سه گانه ایرانی  با مردود شمردن  بیانیه، تمامی  
 اقدامات ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دانست و   مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته ای و توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را از  جمله سیاست های راهبردی کشور خواند و با یادآوری کارشکنی های برخی کشورهای عضو کمیته خودساخته در مسیر حصول توافق هسته ای،  بر بی فایده بودن این بیانیه ها در مسیر توسعه صنعت صلح آمیر هسته ای کشور تاکید کرد.

کد خبر 625852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha