رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، بر خلاف عادت، با کت و شلواری کرم رنگ از نیروهای این کشور سان دید اما لباس او تنها سوژه این مراسم نبود و لباس نارنجی رنگ نیروهای ویژه این مراسم نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

رهبر کره شمالی در رژه

به گزارش همشهری آنلاین، کره شمالی ۷۳مین سالگرد خود را با بدون موشک جشن گرفت اما شگفتی این مراسم که در پایتخت این کشور برگزار شد، استفاده از لباس‌های ایمنی ضد گاز بود.

به گزارش رسانه‌های دولتی این کشور، رژه نیروهای نظامی در این مراسم شبانه در حالی برگزار شده که افراد با لباس نارنجی رنگ ایمنی (تنفسی) سان دیدند.

این لباس به عنوان نمادی برای نمایش تلاش‌های ضد ویروس کرونا در این کشور انتخاب شده است؛ کره شمالی هنوز هیچ موردی از ابتلا به کووید-۱۹ را تایید نکرده است.

به عقیده کارشناسان، این مراسم که با تمرکز مراسم پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، بر امنیت عمومی و فقدان تسلیحات استراتژیک برگزار شد، حکایت از تمرکز رهبر این کشور بر مسائل داخلی مانند کرونا و اقتصاد داشت.

روزنامه حزب کارگر حاکم بر این کشور، تصاویری از افراد با لباس نارنجی رنگ ایمنی و با ماسک‌های تنفسی منتشر کرد و آن را نماد ظاهری تلاش‌های ضد ویروس کرونا دانست.

حضور متفاوت کیم جونگ اون بر فرش قرمز مراسم پیونگ یانگ

کیم جونگ اون که بر خلاف معمول، کت و شلواری کرم رنگ به تن داشت، بسیار لاغرتر از اوایل سال جاری به نظر رسید و به همراه دو کودکی که به بازوهای او چسبیده بودند از فرش قرمز این رویداد عبور کرد.

تحلیلگران کره شمالی می‌گویند بزرگترین تهدید برای قدرت کیم جونگ اون، شیوه زندگی او است و عکس‌های اخیر اون ابهاماتی را در مورد سلامتی وی ایجاد کرده است.

کره شمالی هیچ موردی از ابتلا به کووید -۱۹ را تأیید نکرده و با بستن مرزها، اقدامات پیشگیرانه و سختگیرانه‌ای را اعمال کرده تا با معضل بقای ملی روبرو نشود.

کد خبر 625821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha