رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در دو ماه اخیر با تشکیل جلسات متعدد در ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۴ واحد تولیدی به چرخه تولید این استان بازگشت و از بیکاری بیش از ۳۰۰ نفر جلوگیری به‌عمل آمد.

واحدهای تولیدی

حجت الاسلام سید حسین حسینی در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست معظم قوه قضاییه درباره پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قالب این ستاد استانی مشکلات واحدهای تولیدی در نشست‌های مشترک با ادارات مربوطه و بانک‌های استان کردستان مطرح و تعداد ۱۴ واحد تولیدی و کارگاهی تعیین تکلیف و به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه در سال تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ، اقدامات موثر و ارزشمندی بین مجموعه دستگاه قضایی و استانداری در حوزه حمایت از تولید و واحدهای تولیدی در استان انجام شده است افزود: خروجی این کارها جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و ایجاد اشتغال بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: از جمله این واحدهای تولیدی شرکت آتیلا ارتوپد بوده که به شکل نیمه تعطیل درآمده بود. این واحد تولیدی با برگزاری جلساتی با حضور نمایندگان بازرسی، دیوان محاسبات و دانشگاه علوم پزشکی فعال شد و علاوه بر اینکه تعداد ۵۳ نفر به کار خود برگشتند، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر دیگر نیز در این شرکت فراهم شد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران همچنین زمینه‌سازی برای اشتغال افراد جدید از برنامه‌های دستگاه قضایی استان است، افزود : این واحدها و شرکت‌های تولیدی که در آستانه ورشکستگی و تعطیلی کامل بودند با حمایت‌های دادگستری کردستان به چرخه تولید بازگشته و هم اکنون در حال تولید و فعالیت هستند.

کد خبر 625711
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha