مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن به صورت پلکانی با مدنظر قرار دادن دهک‌های مختلف سبب توسعه ساخت واحدهای مسکونی می‌شود.

ساخت مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، عطاء الله اکبری، اظهار کرد: آنجایی که سکونت و مسکن یک نیاز مبرم اجتماعی و اولویتی مقدم بر تمام اولویت های دیگر است، فراهم آوردن بستر مناسب برای برآورده ساختن این نیاز حیاتی به ویژه برای دهک‌های پایین در آمدی جامعه یکی از دغدغه‌های در این بخش است که می‌توان با اتخاذ تدابیری نظیر افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به صورت پلکانی و برای دهک های مختلف، حذف بهای زمین و کاهش هزینه های زیربنایی نظیر آب، برق و آماده سازی در این مسیر گام های ارزنده ای برداشت.

وی ادامه داد: همچنین حذف فولاد و سیمان به عنوان کاربردی ترین‌ مصالح در ساخت مسکن از بورس و واگذاری به استان ها، واگذاری حق انتخاب متولی ساخت مسکن به استان‌ها در سایه نظارت‌های دقیق و همچنین حرکت به سمت صنعتی سازی ساختمان از دیگر عوامل تاثیر گذار در تحقق اهداف و سیاست های دولت در توسعه واحدهای مسکونی در کشور محسوب می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بر تسهیل در فرآیند تامین زمین از طریق الحاق زمین به محدوده‌های شهرها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰۰ هکتار در محدوده شهر زاهدان و ۴۰۰ هکتار در دیگر شهرهای استان در صورت صدور مجوزهای لازم آماده الحاق به محدوده شهری در کمترین زمان ممکن است.

سهم پایین استان در داشتن بزرگراه

اکبری با اشاره به اهمیت احداث بزرگراه در استان‌های کمتر برخوردار، اظهارکرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس با داشتن ۴۰ درصد مساحت کشور تنها سهم ۲۰ درصدی از بزرگراه ها را دارند.

وی افزود: در این راستا برای تحقق اهداف توسعه و عدالت ضروری است‌ در دو یا سه سال آینده بخش قابل توجهی از منابع مالی احداث بزرگراه‌های کشور به این چهار استان ذکر شده تخصیص یابد.

کد خبر 625327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha