سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

 طالبان می گوید نظامیان آمریکایی پیش از ترک افغانستان، تجهیزات نظامی بزرگترین مرکز جاسوسی خود در این کشور را که ارزش آنها به صدها میلیون دلار می رسید؛ تخریب کرده اند.

تخریب تجهیزات آمریکایی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، طالبان می گوید نیروهای آمریکایی در زمان خروج از افغانستان، تمامی تجهیزات نظامی موجود در بزرگ‌ترین مرکز عملیاتی سیا (CIA) در این کشور را تخریب کرده اند.

به گفته طالبان، این مرکز که به نام «ایگل» مشهور است، در منطقه «ده سبز» کابل قرار دارد. پیش از این، کارمندان اطلاعاتی آمریکا در این مرکز حضور داشتند، اما اکنون نیروهای طالبان آن را در کنترل دارند.

به گفته طالبان، در کنار سندهای مهم، صدها تانک هاموی، خودروهای زرهی و جنگ‌افزارهای پیشرفته در این مرکز تخریب و به آتش کشیده شده است.

طالبان می‌گوید با آنکه هزینه تخریب این وسایل را دقیق نمی‌داند اما پیش بینی می‌شود که به ارزش صدها میلیون دلار وسایل نظامی در این مرکز تخریب شده است.

«مولوی اثنین» مسول امنیتی مرکز ایگل، گفت: هر چیزی که قابل استفاده بود؛ از بین برده شده است.

طبق گزارش‌ها، یک روز پیش از ترک نیروهای بیگانه از میدان هوایی کابل، مرکز ایگل تخلیه و تخریب شده است. همچنین، نشانه‌هایی وجود دارد که این مرکز پیش از خروج کامل نیروهای آمریکایی بمباران شده است.

کد خبر 625251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha