پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی می‌گوید لایحه حمایت از خانواده به منظور پیشگیری از برخورد سلیقه‌ای، اصلاح و تصویب می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد دهقانی نقندر در ارتباط با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان این که درباره لایحه حمایت خانواده اطلاع رسانی زودرس شده است، افزود: بررسی لوایح در مجلس دو شورا است و پس از تصویب کلیات در شور اول، امکان ارائه پیشنهاد از نمایندگان و کارشناسان در کمیسیون تخصصی فراهم می شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: برخی از قوانین از زمان ارائه تا تصویب بسیار تغییر می کند.

وی با اشاره به این که طرح مسائل جزئی پیش از شور اول و تصویب کلیات در صحن علنی مجلس نادرست است، گفت : امکان تغییر بسیاری از جزئیات برای تصویب در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

دهقانی با بیان اینکه کلیات این لایحه در کمیسیون تصویب شد، گفت: تصویب کلیات به معنی نیاز به قانونگذاری در این موضوع است و بررسی درباره جزئیات ، دریافت پیشنهادها و تغییرات به منظور اصلاح، در مرحله بعدی خواهد بود.

وی افزود: برخی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به موادی از این لایحه به ویژه مواد 23 و25 آن اعتراض دارند و حذف یا اصلاح آن را خواستارند.

دهقان با بیان اینکه بهتر است با بررسی نهایی این مواد اصلاح شود، گفت: برخی نیز حذف این مواد و اجرای قوانین پیشین را خواستار شده‌اند.

این نماینده مجلس به لزوم آرامش در بررسی، اصلاح و تصویب این لایحه اشاره و اضافه کرد: این دو ماده اصلاح یا حذف خواهد شد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس اضافه کرد: پیشنهاد همه کارشناسان این است که این لایحه پس از بررسی دقیق و کامل و رفع خلاهای قانونی تصویب شود.

وی ابراز امیدواری کرد این لایحه پس از بررسی کارشناسی به قانون جامع و کاملی تبدیل شود و گفت: این مشکلات با پاک کردن صورت مسئله برطرف نمی‌شود و باید قانونی برای پیشگیری از برخورد سلیقه‌ای با موضوع تصویب شود.

کد خبر 62476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز