فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: از ۵ نفر متهم دستگیرشده بابت آتش‌سوزی تالاب انزلی ۲ نفر به ایجاد حریق عمدی اعتراف کردند که پرونده آنان پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده و بررسی می‌شود.

آتش سوزی در تالاب انزلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ جمشید محبت‌خوانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به دستگیری ۵ نفر در رابطه با حریق ایجادشده در تالاب انزلی اظهار کرد: در چهار روز گذشته تالاب انزلی دچار حریق شد و با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست، بسیج و سپاه پاسداران مهار و ۵ نفر در این رابطه بازداشت شدند.

وی با تأکید بر عمدی بودن حریق ایجاد شده در تالاب انزلی گفت: تیم‌های کارشناسی سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌محض وقوع آتش در محل حاضر شدند و با انجام کارهای کارشناسی عمدی بودن حریق تأیید شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست از اعتراف دو نفر از متهمان به آتش زدن تالاب انزلی خبر داد و افزود: از ۵ نفر متهم دستگیرشده،۲ نفر به ایجاد حریق عمدی اعتراف کردند و پرونده آنان پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود و موردبررسی قرار خواهد گرفت.

محبت خوانی یکی از دلایل ایجاد حریق عمدی در تالاب انزلی را تغییر کاربری اراضی اطراف تالاب عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف متهمان از آتش زدن عمدی نیزارهای اطراف تالاب، تغییر کاربری اراضی از نیزار به کشاورزی بوده است که با پیگیری همکاران ما در نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط‌زیست به اهداف شوم خود نرسیدند.

وی با اشاره به میزان خسارت واردشده به تالاب انزلی بیان کرد: ۱۲ هکتار از نیزارهای اطراف تالاب انزلی دچار حریق شد که این حریق از روز گذشته توسط هواپیمای ایلیوشین وزارت دفاع اطفا شد.

تالاب بین‌المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپور چال و آبکنار انزلی محدود است که در سال ۹۸ نیز حدود ۱۰ هکتار از نیزارهای این تالاب توسط سودجویان به آتش کشیده شد.

کد خبر 624685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha