یک بررسی جدید نشان می‌دهد درمان با «آمیزه‌ای» از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال (پادتن‌های تک‌دودمانی) با کاهش میزان بستری شدن افراد مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ همراهی دارد

Ab

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز در این پژوهش که یافته‌های آن در ژورنال EClinicalMedicine منتشر شده است، حدود ۱۴۰۰ نفر از چنین بیمارانی مورد بررسی قرار گرفتند و تقریبا نیمی از آنها داروی حاوی ترکیب آنتی‌بادی‌های مونوکلونال ساخت شرکت رجنرون را دریافت کردند.

در میان افرادی که این درمان را دریافت کردند، حدود ۴۵ درصد سن بالای ۶۵ داشتند و بسیاری از آنها دچار فشار خون بالا، چاقی، دیابت، بیماری ریوی و سایر عوامل خطرساز بودند. پس از چهار هفته درمان، ۱.۶ درصد از بیماران دریافت‌کننده آنتی‌بادی مونوکلونال بستری شدند، در حالیکه در بیمارانی که این درمان را دریافت نکرده بودند، میزان بستری شدن ۴.۸ درصد بود.

البته این بررسی به طور تصادفی‌شده (راندوم‌شده) انجام شده بود و بنابراین نمی‌تواند «ثابت کند» این شیوه درمانی باعث پیامدهای بهتر شده است.

دکتر ریموند رازونابل از کلینیک مایو در روچستر در مینه‌سوتای آمریکا و سرپرست این پژوهش می‌گوید: «این بررسی نشان می‌دهد که در افرادی که به علت دچار بودن به بیماری‌های زمینه‌ای در معرض خطر عوارض شدید کرونا هستند، در صورت دچار شدن به بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ این ترکیب آنتی‌بادی‌های مونوکلونال احتمال بهبودی بدون بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 624662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha