رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت فروش و پرداخت سود سهام عدالت را تشریح کرد.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران درمورد فروش سهام عدالت گفت: درحال حاضر امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد اما در ماه‌های قبل خریدار نداشت. درحال حاضر با توجه به اینکه خریدار بالقوه وجود دارد فروش بلوکی امکان پذیر است. زمانی هم که فروش رود افرادی که درخواست فروش دارند پول خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوعی که باعث ابهام شده بود این بود که از آنجایی که سهام عدالت چند ماه بود که فروش نرفته بود، اعلام شد افرادی که درخواست فروش داده بودند، یکبار دیگر بررسی کنند که همچنان فروشنده هستند یا خیر. همچنان امکان لغو فروش میز وجود دارد.

تکلیف باقی مانده سود سهام عدالت 

رئیس سازمان بورس درمورد ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت نیز گفت: ۴۰ درصد در آینده آزادسازی می‌شود. باید ۶۰ درصد جذب شود تا بعد.

دهقان در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا، درمورد باقی مانده سود سهام عدالت توضیح داد: بخشی از عدم پرداخت به دلیل افزایش سرمایه شرکت‌ها بود. شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکردند از نظر انضباطی با آن‌ها برخورد می‌شود. از آنجاکه مقدار سود کم است، با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود، زیرا پرداخت سود سال ۱۳۹۹ نیز نزدیک است، مجامع برگزار شده است.

آخرین وضعیت درخواست تاسیس کارگزاری

وی در ادامه درمورد تعداد درخواست‌ها برای تاسیس کارگزاری نیز گفت: تا کنون ۳۰ درخواست به سمت سازمان آمده است. از چهار درخواست که در ابتدا آمد، یک عدد پذیرفته و دو عدد رد شد. دیگری هم باید تکمیل شرایط و مدارک انجام دهند.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به دیگر سوال ایسنا درمورد تاسیس یک هلدینگ برای ۳۰ شرکت غیربورسی سهام عدالت اظهار کرد: هلدینگ فعلا تاسیس نشده است. برخی موانع ایجاد شد در این مسیر.

بورسی شدن سرخابی‌ها به کجا رسید؟

دهقان درمورد بورسی شدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز توضیح داد: پروسه طولانی‌ای برای این منظور طی شده است. این شرکت‌ها از ماه‌های قبل در مسیر پذیرش بوده‌اند، بخشی از پذیرش آن‌ها انجام شده است. تلاش می‌شود شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند ساختار مالی مناسبی داشته باشند. بنابراین ملاحظاتی درمورد این دو تیم وجود داشته که درحال رفع شدن است.

علت افزایش شاخص بورس چیست؟

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش شاخص در این روزها به دلیل افزایش نرخ دلار است یا خیر، گفت: سازمان بورس درمورد شاخص نظر نمی‌دهد و بالا رفتن یا پایین رفتن شاخص نشان دهنده وضعیت بازار نیست. چیزی که برای بازار مهم است، شفافیت، کارایی و انصاف در بازار است، سازمان هم باید نظارت کند که این شرایط فراهم‌ شود.

دهقان تاکید کرد: شاخص بورس تابعی از همه تحولات اقتصادی کلان کشور، درون شرکت و بنگاه‌ها است.

کد خبر 624661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 21
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    6 10
    سهام عدالت متوفی چگونه پرداخت می شود
  • محمد IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    3 0
    تکلیف جامانده های سهام عدالت چی شد؟ واقعا این چه عدالتیه خیلی طولانی شد
  • غفور IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    8 2
    جناب آقای دهنوی، برادر من، آخه با چه زبانی با چه لهجه ایی به شما بفهمانیم میخواهیم سهام عدالت خودمان را بفروشیم لغو نمیکنیم یک ساله منتظر هستیم، شما همش بهانه میاوردید، چرا همش کارشکنی میکنید
  • علی مراد IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    21 0
    شما کار غیر قانونی کرده اید این کار شما سلب مالکیت از میلیون ها نفره شما هیچ دلیل منطقی و قانونی برای توقف فروش سهام عدالت ندارید
  • زیبا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    31 0
    آقای دهنوی اگر فروش بلوکی آزاده و مشتری هم هست پس کو!؟ چرا امروز فروش نرفته، آقای محترم مارا چی فرض کردید دارید بچه گول میزنید، لطفا از فرصت ریاستی که دارید استفاده کرده و حداقل یک خدمت به این جماعت گرفتار بکنید
  • قنبر IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    31 1
    جنابعالی خودتان بهتر میدانید که ریزش و مشکلات بورس متاثر از از مجموعه عواملی است که شاید سهام عدالت درصد ناچیزی از آن عوامل باشد اگر کلا فروش سهام عدالت موجب افت بورس بود الان که یک ساله یک ریال سهام عدالت فروخته نشده پس چرا اوضاع بورس بهتر نشده هیچ بدتر هم شده آیا یک سال کمه یا اصلا سهام عدالت را مصادره کنید!!!!؟
  • میرزا IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    14 0
    خیلی ببخشیدا دروغ میفرمایید سهام عدالت هیچوقت مشتری بلوکی نداشته و ندارد حتی یک مورد هم فروش بلوکی تا حالا انجام نشده لطفا فروش سهام عدالت را آزاد کنید چون حق مسلم سهامداران عدالت است بیش از این باعث فلاکت مردم نباشید
  • امیرزارع IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    14 0
    برای صدمین بار خواهش میکنم لطفا فروش سهام عدالت را آزاد کنید که شدیدا احتیاج به پولش داریم بلوکی که فروش نداره ما که نمیتوانیم تا قیامت منتظر مشتری بلوکی باشیم
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    آقای دهنوی شما از هیچی سر در نمیاری ما رو چی حساب کردی؟ کجا فروش داره؟ کی می‌خره؟ جاشو به ما بگو. بسه دیگه ... تا کی ما رو گول میزنی؟