بارش شدید باران که از نیمه شب گذشته در رشت آغاز شد، موجب آبگرفتگی معابر و ورود آب به برخی از مغازه های سطح شهر شد. هواشناسی گیلان میزان این بارش‌ها را ۶۰ ملیمتر در طی ۴ ساعت اعلام کرد.

آبگرفتگی رشت

به گزارش همشهری آنلاین، شدت بارش‌ها به حدی بود که برخی از خیابانهای شهر رشت از جمله مناطقی از قلی‌پور، معلم، استاد سرا، فلکه جهاد، حمیدیان، ساغریسازان، دیلمان و گلسار ساعتها دچار آبگرفتی شدند و عبور و مرور خودروها و شهروندان در آنها به کندی انجام شد. این موضوع اعتراض و گلایه شهروندان رشتی را در پی داشت.

حمید قاسم‌نژاد یکی از شهروندان رشت که در فلکه قلی‌پور صاحب بنگاه املاک است، با گلایه از آبگرفتگی این مسیر بیان کرد: سالهاست این منطقه دچار آبگرفتگی می‌شود و پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در بخشی از این بلوار انجام نشده است. این باعث شد آب به داخل مغازه‌ام وارد شود و کلیه کفش و لباس‌مان خیس شود.

حسین افشانی، دیگر شهروند رشت است که به همشهری آنلاین گفت: آبگرفتگی موجب کندی تردد خودروها و گیر کردن ماشین‌ام در چاله در مسیر حمیدیان شد و چند دقیقه‌ای معطل شده‌ام. این موضوع به بسیاری از خودروها آسیب می‌زند و بهتر است شهرداری به مناطق کم برخوردار نیز توجه کند.  

 «بابک رمضانی» معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این رابطه به همشهری آنلاین گفت: در حال حاضر آب در بسیاری از معابر رشت فروکش کرده است.

رمضانی با اشاره به اینکه از غروب و شامگاه روزگذشته نیروهای خدمات شهری رشت با حضور در مناطق مختلف در آماده باش به سر می بردند، افزود: با توجه به اینکه لایروبی و پایش لوله‌های جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب در بسیاری از مناطق انجام شده بود اما به دلیل حجم بالای بارش به میزان ۶۰ میلیمتر درعرض چند ساعت، آب ورودی به لوله های فاضلاب و آبهای سطحی بیش از اندازه بود و جوابگوی تخلیه به موقع نشد. از این‌رو این مناطق برای ساعاتی دچار آبگرفتگی شدند که در حال حاضر این آب فروکش کرده است.

 وی با تاکید بر اینکه در برخی از خیابانها سیستم جمع آوری فاضلاب سنتی و قدیمی است اضافه کرد: در برخی از معابر و خیابانها نیز برای اولین بار آبگرفتی رخ داد و توانستیم این نقاط را برای رفع شکل شناسایی کنیم. لازم است در روزهای آینده با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب گیلان در خصوص لایروبی و اصلاح لوله های فاضلاب پایش دوباره ای انجام شود.

«علی اکبر پورعلی» معاون فرماندار رشت نیز به همشهری آنلاین بیان کرد: پروژه لوله گذاری آبهای سطحی همچنان در شهر رشت ادامه دارد و هنوز تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه این پروژه فاز به فاز پیشرفت فیزیکی دارد به لزوم تخصیص منابع مالی جدید برای ادامه آن تاکید کرد و افزود: اگر همین میان لوله گذاری جمع آوری آبهای سطحی نبود این بارش برای رشت فاجعه بار می‌شد. در حال حاضر آب در بسیاری از خیابانها تخلیه شده و دیگر با کندی تردد و ترافیک ناشی از آبگرفتگی مواجه نیستیم.

 معاون فرماندار رشت در خصوص آبگرفتی مناطق و روستاهای اطراف رشت نیز تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت آب منطقه‌ای از روز گذشته، ماشین آلات و نیروها در مناطق پسیخان،  پیربازار مستقر شدند که خوشبختانه تاکنون گزارشی از آبگرفتگی در این مناطق نرسیده است.

کد خبر 624633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha