مجموع نظرات: ۷
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از پاکسازی رودخانه‌های رشت و شناسایی خروجی‌های شبکه‌های فاضلاب درهم به رودخانه‌های گوهررود و زرجوب خبر داد.

رودخانه های رشت

«محسن حسینی» به همشهری آنلاین افزود: رودخانه‌های گوهررود و زرجوب براساس پایش‌های انجام شده در مسیر خود از طریق تخلیه فاضلابهای صنعتی، شیرابه‌های مراکز، دپوی پسماند شهری، فاضلابها بیمارستانی، فاضلابهای کشاورزی و تخلیه شبکه‌های درهم در مناطق فاقد تاسیسات بهداشتی دچار آلودگی می‌شوند. البته بار آلودگی به لحاظ ماهیت با آلودگی‌های ناشی از فاضلابهای بهداشتی منازل قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب گیلان در راستای جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی شهرها و روستاهای تحت پوشش از سالهای گذشته مطالعات طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر رشت را در دستور کار خود قرار داده است. احداث تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ به ظرفیت ۶۳۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، احداث پکیج عای تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ اصلی و تعدادی منهول پمپ، اجرای حدود ۴۴۱ کیلومتر شبکه‌های اصلی و فرعی در شهر رشت، احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت به روش( sbr ) با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی از جمله این پروژه‌ها بوده که با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته  برای پاکسازی رودخانه و مجاری آبهای سطحی رشت انجام شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اجرای پروژه طرح فاضلاب بهداشتی شهر رشت اظهار کرد: اجرای این پروژه با توجه به میزان اعتبارات تخصیصی، زمان بر خواهد بود. لذا این شرکت در راستای پاکسازی رودخانه‌های رشت به شناسایی خروجی‌های شبکه‌های فاضلاب درهم به رودخانه‌های گوهررود و زرجوب اقدام کرده و در یک برنامه زمان بندی شده تصفیه خروجی‌های مذکور را مطابق استانداردهای محیط زیست در دستور کار خود قرار داده است. نتیجه این اقدام پاکسازی رودخانه‌ها در طول مسیر و ارتقای شرایط بهداشتی ساکنین حاشیه در مناطق پایین دست خواهد بود.

چند روز گذشته، همشهری آنلاین، دراین راستا خبری از ورود فاضلاب به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود با عنوان «آلودگی آب و محصولات کشاورزی مناطق فخب و سیاه اسطلخ رشت» منتشر کرده بود.

کد خبر 618374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha