سامانه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری و طرح‌های خروجی و ورودی ۱۴ فرودگاه ایران در مرداد و روزهای ابتدایی شهریور امسال مورد وارسی پروازی قرار گرفت.

فرودگاه

یه گزارش  همشهری آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در ماه مرداد و روزهای ابتدایی شهریورماه سال جاری، سامانه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری و طرح‌های ورودی و خروجی ۱۴ فرودگاه کشور شامل سامانه‌هایی مانند VOR، DVOR/DME و ILS توسط هواپیمای فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وارسی پروازی شدند.

در مردادماه، عملیات وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌های گرگان، کلاله، مشهد، باند ۲۹ راست مهرآباد، سنندج، ماهشهر، آبادان، بجنورد و گچساران انجام شد و در این ماه عملیات وارسی منطقه شمال و شرق کشور با وارسی پروازی طرح‌های پروازی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در روز شنبه ۳۰ مردادماه و وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه بجنورد در روز یکشنبه ۳۱ مردادماه به پایان رسید.

عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های کشور در روزهای ابتدایی ماه شهریور نیز ادامه پیدا کرد و در این عملیات فرودگاه‌های ذیل مورد وارسی پروازی قرار گرفتند و صحت عملکرد دستگاه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری در آنها مطابق استانداردهای موجود تایید شد.

در عملیات وارسی پروازی، روز دوشنبه مورخ دوشنبه یکم شهریورماه وارسی پروازی سامانه DVOR/DME فرودگاه بیرجند، روز دوشنبه یکم شهریورماه وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه طبس و روز سه‌شنبه دوم شهریورماه وارسی پروازی سامانه ILS /DME فرودگاه اصفهان انجام شد.

در این ماه همچنین با انجام عملیات وارسی پروازی سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه بین المللی شیراز توسط هواپیمای فلایت چک، صحت عملکرد دستگاه تایید شد. در ادامه این عملیات نیز مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سامانه‌های کمک ناوبری DVOR/DME و طرح‌های ورودی و خروجی مبتنی بر آن در فرودگاه یاسوج را وارسی و عملیاتی اعلام کرد. سامانه‌های مذکور با توجه به شرایط توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد، نقش حیاتی در بالا بردن ایمنی پروازها ایفا می‌کنند.

لازم به توضیح است علی‌رغم محدودیت‌های شرایط اپیدمی کرونا و کاهش پروازها، جهت حفظ ایمنی همین تعداد پرواز در مسیرهای پروازی کشور، فعالیت‌های وارسی پروازی پیوسته در حال انجام است.

کد خبر 624382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha