یک نشریه آلمانی به احتمال پیوستن بخشی از سربازان و افسران ارتش افغانستان به صفوف نیروهای نظامی بریتانیا پرداخته است.

ارتش انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ (آلمان) نوشت: در آخرین پروازهای امدادی از افغانستان که انگلیسی ها در مجموع ۱۵ هزار نفر را نجات داده و به مکان امن رساندند، صدها سرباز نخبه از ارتش ملی افغانستان حضور داشتند. آنها به سربازان بریتانیایی در عملیات تخلیه در فرودگاه کابل کمک کرده بودند. آیا آنها به زودی به صفوف ارتش انگلیس می پیوندند؟
این همان چیزی است که سیاستمداران با نفوذ خارجی و امنیتی با حمایت ژنرال های سابق خواستار آن هستند. در حالی که برخی از سیاستمداران طرفدار ادغام کامل آنها در ارتش هستند، توبیاس الوود، رئیس کمیته دفاعی پیشنهاد کرده که آنها را به عنوان یک واحد جداگانه شبیه به «گورکاها» ادغام کند. گورکاهای نپال بیش از ۲۰۰ سال با این ارتش مرتبط بوده اند.
پس از چندین عملیات کوچکتر در جزایر فالکلند و بالکان، پیاده نظام گورکا در خطوط مقدم در افغانستان و عراق نیز جنگیدند. در صورت پذیرش سربازان افغان بر اساس مدل گورکا، آنها حق ماندن در انگلیس را در طول مدت خدمت خود خواهند داشت و پس از بازنشستگی به اقامت دائمی تبدیل می شود.
به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، یک ژنرال ارشد اخیرا به نمایندگان مجلس اطلاع داده که سربازان نخبه افغان در دو هفته گذشته توسط انگلیسی ها به ماموریتی «مخفی» اعزام شده اند: آنها در میان جمعیت حاضر در فرودگاه پنهان شدند و به مناطق تحت کنترل طالبان رفتند تا کارکنان محلی را شناسایی کرده و به سربازان انگلیسی تحویل دهند. به گفته فرمانده سابق فرماندهی نیروهای مشترک، سربازان نخبه افغان از نظر استانداردهای بین المللی نیز بسیار خوب هستند.

کد خبر 624219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha