رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفته ارتش این کشور ممکن است برای مقابله با تهدید ناشی از گروه تروریستی داعش خراسان با دولت تحت کنترل طالبان در افغانستان همکاری کند.

مارک میلی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور ممکن است برای مقابله با اقدامات گروه تروریستی داعش خراسان، با دولت تحت کنترل طالبان در افغانستان همکاری کند.

میلی این اظهارنظر را در یک کنفرانس خبری مشترک در ساختمان پنتاگون با حضور «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا مطرح کرد. این نخستین اظهارنظر علنی آستین و میلی بعد از اجرای عملیات خروج از افغانستان است که انتقادات بسیاری را به ویژه روانه این دو مقام کرده است.

چند روز پیش نزدیک به ۹۰ ژنرال بازنشسته آمریکایی با امضای نامه‌ای خواستار استعفای فوری «لوید آستین» و «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دلیل نقش‌آفرینی در «خروج فاجعه‌بار» آمریکا از افغانستان شده‌ بودند.

لوید آستین در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره احتمال همکاری آمریکا با طالبان جهت دفع تهدید داعش خراسان به تلویح گفت که روابط پنتاگون با گروه طالبان فراتر از عملیات تخلیه‌ای که بامداد سه‌شنبه به پایان رسید نخواهد رفت.

آستین گفت: «ما با طالبان در موضوعات محدودی همکاری می‌کردیم و فقط هم مسئله به همین حد محدود بود که بتوانیم تعداد هر چه بیشتری را از افغانستان خارج کنیم. بنابراین، من درباره احتمال همکاری در مسائل گسترده‌تر وارد قضاوت‌های غیرمستند نمی‌شوم.»

آستین در ادامه تصریح کرد: «پیش‌بینی اینکه مسئله در ارتباط با طالبان به کجا خواهد رسید دشوار است.»

میلی که بعد از آستین صحبت می‌کرد گروه طالبان را «گروهی بی‌رحم» توصیف کرد، اما در ادامه گفت: «اینکه آنها تعییر کنند یا نه مسئله‌ای است که باید در آینده پاسخ آن را دید.»

وی سپس درباره همکاری‌های پنتاگون با طالبان طی چند هفته اخیر برای اجرای عملیات خروج آمریکایی‌ها اظهارنظر کرد و گفت: «در جنگ، شما تمام کارهایی که برای کاهش خطر لازم است را انجام می‌دهید.»

مارک میلی در ادامه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد آمریکا با طالبان برای مقابله با داعش خراسان همکاری کند گفت: «ممکن است.»

اشغال ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بامداد سه‌شنبه هفته جاری با خروج هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان به پایان رسید.

کد خبر 624218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha